Nu går det undan.

                                                                    Hej

Här är det mesta bra, lite ensam denna veckan för Maria är på kurs, sen var det nått jävla hopp och skutt med Fort Knox i helgen, ja hästen alltså. Sväljer lika mycket pengar per månad som ja Fort Knox. Tur att merparten inte kommer från min börs.



Men jag och Nisse reder oss rätt bra själva, Marre bestämde sig för att bo här denna veckan även om mamma var borta, gissar att det är lugnt och skönt utan mamma och syster som tjatar på han.

Man kan säga att det går fort framåt nu, kan göra mer och mer saker så det är nu det blir svårt för mig att hålla igen. Om man kan göra benböj varför ska man inte göra det då ?

Ja jag vet svaret på frågan. Och som sagt så fort jag kliver över gränsen så talar kroppen om det, oftas med stora bokstäver.
Förra veckan var jag med och körde lite wodar med min arbetsplats, dom fick testa på CF under en eftermiddag. Skitkul dels att träffa alla och att få köra lite wod, nej det blev inte så mycket benböj men jag körde halva pistolthrusters.

Riktigt go träningsvärk i överkroppen och vä benet hela den veckan. Apropå ben satt på dass och kolla de på mina spiror, dom har ju aldrig varit speciellt grova, men fan starka och hårda.
Jag brukade ju kunna knocka folk med kroppssparkar trots att dom höll gard.
Nu är dom allt bra smala och ynkliga, blir roligt med all träningsvärk som kommer krävas för att få hyfs på dom igen.



Idag ska jag till Annelie, ska få nytt träningsschema och antagligen bastning. Förra veckan var jag och sprang i bassängen, riktigt skönt. Första gången sen operationen, hoppas på att jag kan övertala Annelie till att få köra idag med men misstänker att hon kommer säga ett pass räcker.

Har bestämt att jag ska försöka få till typ 3 pass med rehab och överkroppsträning per vecka nere på CF. Igår tog jag med min gamle vapendragare Daniel, fy fan vad han behövde det och Gud så nära döden han kom på en liten 20 min emom, lätt sadistiskt grin. Undara om han kan stå upp idag, Daniel var osams med både wallball och assult biken igår, sa nått om dålig luft också. Hahaha.

Är tillbaka på min Lchf diet inte riktigt så strikt som 20g kolhydrater och det är stor skillnad i mående för mig, mycket jämnare i blodsocker och mycket mindre om några alls dippar under dagen.
Trivs dessutom väldigt bra på 16/8 fastan.
Detta passar inte alla men mig väldigt bra, har dietat halva mitt liv och är defenitivt inte helt sund när det gäller mat och hur jag uppfattar min kropp. Men genom att äta så här och ta bort socker och bröd och en massa skit ur min vardag det får min kropp och knopp att må väldigt bra, så det fortsätter jag med ett tag till.
Maria säger att jag är utmärglad men jag misstänker att hon är avundsjuk.

Mitt tips om ni nu grejar med kosten, skriv ner hur ni funkar och mår när ni gör saker och testa över tid gärna några månader. Till slut kommer ni veta vad som är bra för er, för det är individuellt hur vi svara på olika saker i livet, testa och lär er tills det blir bra.

Nu ska jag väcka Nisse som sover skönhetssömn bredvid mig, få på mig kläder och en kopp kaffe till innan jag ska till Annelie.

Tänk så fel man kan ha inte så mycket bastning samt en del nya övningar och medgivande att göra en del jag gjort i smyg,  jag fick vara med på bassängpasset.
Efter det gick jag och pälsbebisen en ordentlig sväng i sakta mak, jätteskönt- Nu är jag helt slut.
                                                                       Sköt om er.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra