Så jävla bra

                                                 Tjena

Förra veckan var en bra vecka, värk så klart men det spelar inte så stor roll för jag har ett mål. Ett klart datum för reservdels byte, japp har fått operations tid, 20/9 det är dagen då jag på riktigt blir  "part man part machine" det är jag och terminator.



Har haft flera samtal med min ortoped ang operationen, var snitt ska läggas vilka önskemål jag har på vad jag vill kunna göra efter, löpträning och avancerad yoga är av menyn i fortsättningen men det är helt ok för mig. Annars så ska det mesta funka tom lite snowboarding ska funka när jag är fullt rehabad och stark igen.

Och stark ska jag fan bli igen, blir mycket fokus på att skaffa steelbuns.
En annan sak som jag varit lite bekymrad över eller tänkt på iallafall är ekonomin, vara sjukskriven så länge och leva på sjuklön är ju inte fett så det har ju funnits i mina tankar så klart.
Samma dag som jag fick min operationstid fick jag en annan överraskning, det visa sig att lönekontoret haft fel uppehållsfaktor på mig, vi som har sommarlov och sånt lägger en slant varje månad så det täcker vår lön när vi har lov. 
Har haft fel faktor och dom har dragit 2 K för mycket i över ett år så dom pengarna får jag tillbaka lagom till att jag blir hemma på heltid, så jävla bra ännu ett bekymmer löst.



Så nu har jag bara ett litet problem kvar att lösa, skulle behöva fixa så att nån tar med Nisse på promenad under dagen, han kommer bli helt olidlig om han ska gå hemma med mig hela dagarna och inte får gå på promenad, men det löser sig säkert på nått sätt, men vet ni nån som vill ha promenad sällskap så hör gärna av er.



Löpning i sparkdräkten på badhuset har jag också hunnit med, en bunt cykelturer med Nisse samt samhällsuppfostran av en bunt nynazister utanför systemet i lördags. 


Dom försökte dela ut vad dom kalla samhällsinformation om vilka som styr världen till mig fel gubbe väldigt fel gubbe, sprinten går direkt. 

Det blev uppfostran och information om var dom kunde placera sina flyers och var dom skulle ta vägen när flyerna var placerade på rätt ställe, och när jag ändå var på det humöret så kalla vi på polis också eftersom dom härja runt den stackars tjejen som satt där och tiggde och den tjejen var väl inte direkt så kritvit som dessa gossar hade önskat. 

Fy fan vad jag hatar nynazister. Nu tyckte dom väl inte att jag var mysfarbror nr 1 eftersom dom fick lite mothugg. Tyvärr så får dom väldigt lite mothugg, förstår att man kan vara rädd för att säga nått men, Tror  Edmund Burke sa ungefär så här vid något tillfälle "Det krävs bara att goda män tiger för att ondska ska segra" och det finns det en heldel sanning i.

Den ena av dom hade ett förslag om att jag kunde få stryk om jag inte passa mig, han ändra sig efter ett och annat argument om den aktiviteten. Onda ögat delux ihop med en liten viskning räckte visst för att släppa det förslaget.


Har startat att spela WOW igen, menar jag kommer vara ganska omobil ett tag och då behöver jag ju något att göra. Har inte spelat sen jag träffa Maria så jag har en del att ta igen, riktigt kul faktiskt. Min main är en Warlock men jag har ju 10 chars på kontot allt från lvl 85 och upp till 110 så jag har lite levlande att göra ett tag.

Och så fick jag mitt namn på plakett på CF Skövde 500 reggade timmar crossfit, mycket tjejer på den tavlan. Men det är det jag säger hela tiden tjejer är fan tuffare.




                                                    Sköt om er.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.