När man tänker på det.

                                                     Tjo hej.

1 månad till julafton,fy fan. Tycker jul är skit men det ska vi tala om nästa gång, fan vad han är negativ då ! Tror ni att jag är själv om det, tror ni verkligen att alla tycker att julhelvetet är fantastiskt. Nej men det finns gott om folk som låtsas. Och som ni vet är jag inte en kille som tiger om jag har något att säga, som vanligt är det frivilligt att läsa. Nästa gång.




Idag ska vi sjunga lovsånger och fundera på det som är självklart.
Rehaben går skitbra och jättelångsamt, eller jag tycker det. Jag vill ju kunna benböja 100 kg och köra skiten ur mig på crossfit passen.  
Vara så där trött som Peter T var i onsdags bara ligga på golvet i en hög och läcka kroppsvätska, är så jävla avundsjuk.



Men jag kan benböja och göra utfall och en massa andra saker, har inte ont hela tiden och sover hela nätter, bara det att få sova 6-8 timmar, gött som bärs.
6 timmar är rätt normalt för mig och då mår jag som en prinskorv.
Gnällde för Annelie sist jag var på rehab, och så talade jag om vad jag gjort den dagen för hon fråga.
Och då insåg jag att det var massa saker, saker som om jag gjort det innan operationen så hade jag blivit liggande i två dagar.

Rehab är ett heltidsjobb tar merparten av dagarna, det ska vattentränas det ska styrketränas och rörlighetstränas och så vill jag ju hitta sätt att bli trött och så får vi inte glömma överkroppen, jag den är det ju inget fel på så den kan fan få sig en rejäl omgång. Idag ska jag köra kortleken, japp på överkroppen, mjölksyra säger bara mjölksyra.

Man kan ju tycka att det är skit med försäkringskassan och att man får så lite pengar när man är sjuk.
Ja så fett blir det inte så klart men jag har mat och tak över huvudet, det saknar väldigt många människor i världen.
Jag får pengar så att jag kan vara hemma och bli frisk och stark igen och det får ta tid, jag har fått 90 dagar på mig att göra det och tänker man så är det ju rätt fantastiskt, och det kommer fan med ett ansvar att se till att bli minst lika bra som innan fast jag vill nog bli lite bättre.

Vi fick ju lite snö i veckan och det har varit halt ute, helt normalt. men jag ska berätta en sak för er. det är ett helvete om man är rädd att ramla eller har lite halvkass balans.
Ja jag har lite kass balans eller jag har vissa stabilisering svårigheter, halt underlag är ett helvete.
Aldrig tänkt på det förut, hört folk gny om det och tänkt jaja.

Men det blir ett riktigt problem om man får lite balansproblem dvs alla äldre typ. Lider med er.
Och då kommer vi till Skövde kommun, speciellt hur det sandas i Skultorp.

                                                                        NI SUGER


Skulle vilja veta vem hönshjärnan som bestämt att vi sandar genomfartsgatan i kvarteret, jaaaa så bra vad duktiga vi är...
Jaha och hur fan ska jag komma fram till den gatan då. jubelidiot, vår gata är ex antal hundra meter, lutar., ordentligt ja fråga sopbilen han brukar sitta fast längst ner ett par gånger varje år.

Så hal, lutande gata. Sandad genomfartsled 200 meter bort... vill ni att jag ska krypa dit, kommer ju se jävligt konstig ut om det ligger folk på alla tvärgator, krypandes ut till sandstigen. Ja jag fattar att det tar lite mer tid att sanda alla gator men va fan det är ju inte så att ni tar lite skatt.

Har aldrig tänkt på det förut men nu vet jag precis hur det är att få vara hemma istället för att gå ut när det är halt, det suger och vad Nils tycker vill ni inte veta.


                                                                  Sköt om er.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Så jävla bra

Varför inte ?????