Semesterns sista dag.

                                                                     Hallå


Imorgon är det jobb igen... Jag gillar mitt jobb så det brukar inte vara så svårt att börja igen.
Men idag har jag nog lite jobbångest tror jag vet inte säkert men det kan nog vara det.
Eller det kanske mer är en oro att jag inte kommer fixa det riktigt. Hatar att göra saker halvdant eller mer hur jag ska prioritera.

Har inte riktigt fixat en hel dag utan att behöva lägga mig ett par timmar, om jag inte gör det får jag så ont att jag inte kan sova. Om jag inte tränar eller rör på mig så blir jag så stel och får ont. Men om jag tränar måste jag kunna vila ett par timmar...

Misstänker att om jag jobbar 8 timmar så kommer jag behöva äta mer värktabletter för att kunna hålla igång, och dom har jag kunnat minska med hjälp av kosten som förövrigt har gjort att jag nu mera väger tvåsiffrigt igen. 

Om jag jobbar 8  timmar så kommer jag inte fixa att träna eller röra på mig vilket gör, ja ni fattar en jävligt ond cirkel blir det. Låter som ett jävla gnäll i mina öron när jag läser det. Vilket betyder att min hjärna genast talar högt till mig själv. Låter ungefär så här.

"Sluta gnäll för helvete, bit ihop och se till att få det gjort, fan 6-8 v till operation bara att köra, kom igen nu din jävla mes"

Och göra det kan jag det vet jag men till vilket pris, Annelie säger att jag ska ha min höft i bästa möjliga kondition när operationen sker. Alltså den ska vara så lite retad och stark som möjligt men jag vet fan inte hur jag ska få till det riktig. Och då har vi inte ens nuddat vid tanken på att inte få sinnesfrid genom träningen.

Helt säker på att en del av er säger va fan yrar du om var sjukskriven, problemet med det är att jag har nån form av arbetsmoral som gör att det känns som jag sviker mina arbetskamrater och eleverna som finner stöd i att se min fula nuna i korridoren varje dag, löjligt visst jag är absolut inte oersättlig. Fan vad svårt detta är och så jävla tramsigt kör bara din jävla mes...

Får bli ett längre samtal med läkaren nästa måndag, höra vad han tycker och föreslår. Ska också stark överväga att följa hans rekommendation och inte lyssna på min mycket felprogrammerade hjärna.



Annars har det varit en rätt bra vecka, Nisse problemet har löst sig hoppas vi eller det finns en plan. Jag har lagat en massa nya och gamla goda maträtter utifrån min diet, räksoppa, pizza med typ 4 kolhydrater. Bröd som faktiskt såg ut och smaka som bröd, inte som vändstekta ägg, vilket det har en tendens att göra.  

Har haft mycket tid att fundera på lekar till årsfesten som är på lördag ska bli så kul, jag ska inte leka men andra ska leka lekar jag hittat på Hahahaha, dårar. Om det är nån på Crossfiten som inte anmält sig till hopp och lek gör det, straffet för för sen anmälan är 10 börpis.

Sonen har startat med Crossfit igen. Gjorde sitt första pass på typ ett år i fredags, han har sån träningsvärk i benen att bajsa är inte att tänka på för om han sätter sig ner är det kört, kommer aldrig upp igen hahaha. Tror jag ska tvinga honom att köra lite squats idag.

Nu är det dags att ta med han som är tjatigast i världen utan att säga ett ord på promenad, ha en jävligt go söndag. 
Föresten väder helvete vad sägs om lite högsommar värme så här i slutet på sommaren och då menar jag mer än en dag.
Eller skit i det vet jag, Winter is coming.


                          



                                                                Sköt om er

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra