Upp och ner

                                         Tjena 


Hur är allt ? Hos mig går det upp och ner kanske mest i humöret, svänger mellan hopp och förtvivlan. Enda dagen är det verkligen skitsamma, kör bara och då tränar jag och gör det som jag vill och skiter i att det gör ont för det ger sinnesro. Nästa dag är det helt hopplöst och jag har svårt att ens hålla mig vaken.

     
Ringde till ortopeden för att få en fastslagen operationstid i höst, samtalet höll på att ge mig hjärnblödning och synfel på hypofysen eller nått. För det första så tar det ju en hel dag att komma fram med detta jävla vi ringer upp system.

Väl framme så får jag meddelandet att kanske slutet på november antagligen DECEMBER men mer troligt 2018 för vi har inte folk, anställ det då för FAAAAAAAAN
Som tur är kommer jag ihåg att det inte är den stackars människan i telefon som är ansvarig så jag skriker ju inte på henne. 
Min nästa fråga är hur länge har ni vetat att ni har så lång kö att vårdgarantin kommer falla ut för mig ? Typ sen i april då du blev uppsatt på listan. 
Varför sa ni inte det direkt för då skulle jag antagligen varit färdig opererad och hållit på med rehab nu FÖR HELVETE.

Det är ju här någonstans synfelen på hypofysen gör sig påminda. Jag andas i i fyrkant och blåser rosa moln och annan jävla skit innan jag frågar var jag ska vända mig nu för att inte få vänta till 2018. Visst kan jag vänta men jag kommer ju göra över med hela mig och antagligen merparten av västra Götaland. 

Får ett par telefonnumer till olika privata vårdgivare som det finns samarbete med, sätter mig och kollar på deras ortopeder, det är fan inte lätt. Blir lätt nojig, om det inte blir bra blir jag fan invalid eller inte riktigt så men. 
Mycket som gör att livet är kul för mig just nu försvinner om detta inte blir bra, så det gäller att välja med omsorg, inte för jag vet hur man gör det men...

Hittar en orpoted hos Art Clinic i Göteborg som jobbar med innebandy landslaget kring knä och höfter, dom har dessutom verksamhet i Jönköping.
Ringer dit och förklarar, kvinnan i telefon beklagar men hon tror inte dom kan hjälpa mig innan sommaren. 
Jag helt förbluffad och stammar fram att det trodde jag inte heller. Men september med stor sannolikhet och defenitivt Oktober för då har dom inget bokat än.

Jag frågar hur gör jag för att detta ska bli verklighet och får svaret att jag ska be ortopeden i Skövde skicka min journal  till dom så löser det sig. Bara så vips, lite Harry Potter stil.
Ok det betyder ringa till Skövde göra 88 miljoner knappval och få till svar vi ringer upp dig på telenr bla bla om ca 3000 år går det bra.
3000 år senare så har jag levererat min begäran om att dom ska skicka journalen till Göteborg.

Känns skönt att det händer nått och att det snart faktiskt finns en plan med ett mål att jobba mot för jag tror att mållösheten gör att jag inte riktigt kan fokusera och göra det jag är bäst på envetet kämpa på mot målet.

Med lite flyt kanske jag kan vara tillbaka på banan vid den här tiden nästa år 

                                                              Cf tävling Made of steel

Vad händer mer i livet! Klippte bort 30 cm av mitt hår, har varit ett fasligt gnäll om att mitt hår var för långt. Det är det inte långt längre det är kort, eller det känns jätte kort. Maria tycker om det, jag är tveksam.
                                                               Vilken jävla näsa


Maria laga mat i veckan blev precis som vanligt (se bild) samt att jag fick fixa till det så att det gick att äta när jag kom hem. Pizzorna blev goda till slut. Det är inte för dina husliga sidor jag älskar dig loppan.

 
Var på studentfest i fredags, det var Marias systerdotter Alicia som tog studenten riktigt trevligt. 
Kalas med klanen Toftby är som ett avsnitt av Kardashians, riktigt underhållande om man är på det humöret.
Nästa vecka är det skolavslutning med allt som kommer med det sen är det bara tre arbetsdagar kvar innan jag tar sommarlov, Det kommer bli jättebra för det betyder att jag kan reglera mina dagar mycket bättre.
Om det är någon som har tonårigar som kan tänka sig att jobba lite så har jag en del trädgårdsarbete som jag har svårt att göra som jag kan tänka mig att betala en slant för. Typ klippa häck, rensa lite. Förutom hårt arbete, en slant kan dom få mat och livsvisdom.

Ha en bra vecka, njut av livet det mesta har en tendens att bli bra till slut bara man inte ger upp, och blir det förjävligt ta ett glas vin.



                                                                      Sköt om er 

Kommentarer

  1. Håller med frugan :-) bättre och lovar att det är inte för kort! //Mian

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra