Nisse väldigt nära döden.

                                     


                                                  Halloj

Vill varna känsliga läsare för att inlägget kan skapa ruskiga metala bilder och ni läser på eget ansvar.
Om det är någon som vill ha en bättre begagnad Jackrussel så finns en att hämta hos mig.


I natt runt 02.00 väcker herr Nils mig för han mår illa, han krafsar och pussar på mig tills jag fattar att han vill gå ut. Bara det är ju inte kul, men vad gör man, bara att gå upp.
Eftersom det var varmt och klockan är två på natten så går jag så klart ut med honom naken.
helt normalt i detta hushåll men jag förstår att bilden kan vara störande, bonnabränd, lönnfet, naken gubbe och en illamående hund, hua mig.

Jag sätter mig på altankanten och Nisse käkar gräs och spyr och där är vi i godan ro det är helt ok.
Vi hålls med detta en stund och det verkar som Nisse mår bättre efter en stund, för han går runt och kissar lite och fixar med sånt han gör. Det är helt stilla... plötsligt tar den lilla uslingen fart far fram som stålmannen på lustgas. Jag fattar ju något trögt för jag är naken och klockan är två på natten och vips innan jag får stopp på honom är han i grannes trädgård och håller en hastighet strax under ljusets, Helvete genom häcken och iväg efter honom i grannens trädgård.

Tar en liten stund innan ett jag har tappat bort honom i grannarnas trädgårdar och två inser att jag springer runt med håret på ända och pungen dinglandes i grannens trädgård klockan två på natten.

Inser att om någon vaknar av den skällande hunden och tittar ut genom fönstret så kommer synen genast att få dom att kalla på ett. polis, två. snälla män med en kavaj med hopsydda armar till mig så jag krånglar mig tillbaka genom häcken för jag kan ju inte gärna promenera naken på gatan. 

In hämtar morgonrocken, tro inte att Maria vaknar nej nej. Ut igen och börjar gå omkring och lite ropviskar Nisse i grannskapet, ingen hundjävel men gott om könsord och svordomar bla några helt nypåkommna.

Efter en 20 min ger jag upp och går hemåt och nu är jag ju bekymrad, var fan är han.
när jag kommer hem eller till grannens husvagn då hör jag honom plötsligt.
Visst ser ni, en katt sitter under husvagnen och Nisse springer runt och härjar tror ni det går att få tag i honom, icke jag går till höger han springer till vänster sida av husvagnen och så håller vi på han blir mer och mer högljudd och jag blir mer och mer förbannad, men det är ju inte riktigt läge att skrika på honom.

Lyckas efter vad som känns som en evighet skrämma ut katten som springer över gatan och upp i ett träd, nu börjar vi om men denna gången runt ett träd, jävla hundfanhelvete.
lyckas till slut få tag i det lilla kräket, ett hugg i örat så han piper och blir sur medans jag med ett bastant tag bär in honom, jävligt irriterad och hotandes om att det blir veterinären så fort dom öppnar och det är fan ingen vacinations spruta han ska få.

Tror ni inte att den lille fan har mage att bli sur och fnysa och gå och lägga sig i ett annat rum, jojomen han kommer inte in till mig förens på morgonkvisten och då låtsas han som inget och lägger sig på armen med tassarna rakt upp i vädret och liksom kräver att bli kliad på magen, som om inget hänt. En sak kan man iallafall säga grannarna sover rätt hårt, tror jag.
                                                   Typ denna minen la han sig till med

Vaknade ganska trött och fortfarande rätt irriterad, man kan säga att Nisse inte fick något extra vid frukost. Botade mitt dåliga humör med ett riktigt gött CF pass.
Det var en nedåtgående stege 24-20-16-12-8-6 av toes to bar, gobletsquats, swingar, och Oh lunges.
Fick modifiera lite med böjarna men jag blev riktigt trött och på mycket bättre humör så när jag kom hem blev vi sams igen jag och Herr Nisse.
Tänker fixa lite i trädgården, ta nån öl och ha det gött resten av dagen.

Till alla dom som nu mår illa av dom mentala bilder som jag skapat med denna lilla nattliga berättelse, skyll er själva jag varna er, alternativt skicka telefonnr så ringer jag nästa gång så kan ni vara med.


                                                                Sköt om er

Ps Jag behåller nog Prinsen nån dag till beroende på vad han hittar på, Maria som inte vakna och hjälpte till, tveksamt =)
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra