Fredagsmys hela dagen.

                                                                            Silverfallen


Vilken fredag jag fick, Stöpenskolan där jag jobbar har traditionell vårvandring, ja alltså vi tvingar ungarna att ge sig ut i spenaten och traska hela dagen så jävla bra och kul.
Självklar tycker dom olika mycket om detta, men är imponerad av dom flesta, det gnälls en del men dom går och är rätt glada. Igår var det helt fantastiskt väder att vandra i.

Jag gick med en av våra 7 or från Björnsätra via Silverfallen och Gråmur hem till Stöpenskolan 1,5 mil, helt fantastiskt.

                                                                    Gammal ek

Ni som varit med förr vet att jag och Ekar gillar varandra, tipset gäller fortfarande krama en Ek det är underbart och väldigt mäktigt speciellt nu när dom spritter av liv.

Nu fattar ju alla att 1,5 mil i kuperad terräng med min höft inte är skitsmart men det var det värt, jag lista ju ut att det kanske skulle bli lite motigt, speciellt nedför efter Gråmur vad gör man då jo...  Man går till sin Sjukgymnast eller dom heter nått annat idag,skit samma ni fattar.

Min heter iallafall Annelie och tränar Crossfit med mig, förutom att jag får tjejstryk av henne så fort det bli lite tävling så har hon ju järnkoll på vad jag pysslar med och det är skitbra.

Just nu består vårt samarbete i att jag biter ihop tänderna, låter konstigt och får smurfröv, ja den blir fläckvist knallblå.
Annelies del består i att sticka jävligt långa akupunktur nålar i mina muskler och vrida dom så det känns som en elstöt. men efter ca 20 min av detta så är det jävligt skönt och musklerna känns som helt nya i nån dag/dagar innan dom återgår till att köra Vm i att spänna sig, man kan säga att jag kör ensidig järnröv mest hela tiden.

Jag var i allafall hos Annelie kl 07.00 i fredags för att se till att jag fick en bra chans till att få vara med på våran vandring och det funka, jag njöt av hela vandringen på kvällen var vi väl inte helt sams jag och min höft men skit samma.

Kvällen avnjöts med en bättre bit Entrecote och en flaska Cava i solen med Loppan, helt enkelt en prima dag.Köpte med ett gäng rosor till Loppan som vi kan njuta av i helgen, rosor is the shit.


Idag blir det Lördagsmix så det att dagens endorfinkick infinner sig, sen blir det trädgårdsgrejande med tillhörande öl samt grill framåt kvällen, kan nog slinka ner ett glas rose också kanske.

                                                                    Ta hand om er.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra