Hej hopp


Dum huvud får kroppen och huvudet lida, jo men visst är ju ingen nyhet för mig så har det varit hela mitt liv. Nu undrar ni va fan har han gjort nu då, ja inget jättekonstigt eller riktigt viktig bara gjort det extra jobbigt för mig själv.


Helgen starta med fredagsmys i form av Crossfit, en wod som heter Filthyish det är 8 övningar som man gör 30 reps av på tid pullups, boxjump och wallball och annat kul. Coachern och mina träningskamrater på crossfiten har kommit på att man kan hetsa mig en smula genom att ge mig tider att slå, är så klart underhållande då jag genast sväljer betet och tar livet av mig för att vinna.
Tramsigt ja men det ligger i min natur att ha väldigt svårt att förlora, dum huvud ja ni fattar.  Jag är väldigt tacksam för att jag får denna hjälpen av mina träningskompisar, för det gör att jag satsar lite mer än jag tänkt och blir lite bättre varje gång, TACK.


Hur som tyckte jag att jag skulle bjuda Maria på lite finmiddag,gös blev det med massa gott till, åt jag lite nja inte direkt. När jag ändå var igång och laga godmat så fortsatte vi hela helgen med massa god mat,entrecote svamp pommes duschess,sås jösses så gott,fy fan vad tung jag var på måndag morgon.


Måndag serveras stekt fläsk till lunch i matsalen gott och salt... resten av denna veckan har jag inte släppt ett gram vikt,Har jag ätit, nja inte direkt mycket. Jag blir miserabel när jag inte äter, denna veckan har jag tyckt extremt synd om mig själv. Tur att jag varit själv bara stackars Nisse som behövt stå ut med mig.

Lite förundrar över att jag inte tappat vikt jag brukar veta precis hur jag ska göra för att tappa vikt,säker på att jag fått i mig lite för mycket salt och samlat på mig vätska.
Men alla som ägnats sig och drabbats av att man inte tappar vikt som man ska när man ska vet att man blir knäpp och det är grymt stressande när det inte går som det ska, så när jag vaknade i morse och hade tappat 1,5 kg under natten så blev det en lite segerdans.


Nu är jag där jag ska vara viktmässigt, och nu är det bara drygt en vecka kvar mesta träningen är gjord några pass kvar. Känns bra både mentalt och fysiskt så om det är någon där ute som vill försöka ta mitt VM guld så vill det till att dom är redo att satsa allt dom har,för det är mitt och jag tänker inte dela med mig.

Veckan har bestått av gymstyrka, kondition sparring som filmats samt ett par wodar, veckan är ju inte riktigt slut så jag tänkte nog hinna med ett löppass och ett sparringpass till. Ikväll ska jag vila, eller det får bli en långpromenad med Nisse.

Stort tack till Rapp Fastigheter och Adam Rapp som hjälper till med det ekonomiska kring min VM resa det är guld värt så stort tack.
Är i stort behov av nya handskar om det är nån som skulle vilja sponsra med ett par sådana tackar jag och bugar ödmjukast.


Nästa vecka kommer jag träna fram till onsdag, lite lättare träning sen blir det ett par dagars vila för läkning och energiladdning sen bär det av till Dublin på söndagen för att slåss om GULD.

Visste att det var något jag glömt om varför veckan varit hemsk, Nils aka nära bli tofflor af Bäckström han brukar aldrig vilja gå ut på morgonen man kan nämligen bli blöt om tassarna, och måste man kissa kan man ju göra det från altanen.

I onsdags morse starta allt på precis det sättet föser ut hårbollen,då han får syn på grannens katt ja den KATTEN. Ni fattar katten först sen Nils sist jag i för kort fick tag i sonens morgonrock med svängande pung och barfota genom grannskapet.
Katten fräser Nisse skäller och jag svär och ropar på Nisse klockan 06.20.
Slutar med att jag jagar Nisse 35 varv runt en Nissan Micra som katten satt sig under på en villagata i Skultorp,kasta slutligen kopplet efter Nisse som då stanna upp och satte sig ner, kolla på mig som om oj tycker du inte detta är kul. Den morgonen hanns det inte med något kaffe eller frukost men jag fick iallafall ut alla 70 småstenarna som jag hade i mina djupfrysta fötter innan jag var tvungen att åka till jobbet, hunden var väldigt billig den morgonen.
Nisse bad om ursäkt på kvällen och lova på alla sina grisöron att han aldrig mer nästan skulle göra så,sen gosa vi en hel timme innan vi somna nos mot nos.



                                           

                                                                       Ta hand om er.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra