Nya upptåg med gamla bekanta.

               

                                                                       Tjena

Längesen nu, så vad händer i den gamle stöngubbens liv. Och varför stör jag er mitt i tacohelvetet.
Jomennuärdetså..... Tänkte att jag skulle bli världsmästare en gång till, och jag tycket att det var rätt kul att dela det med er förra gången så, here we go again.




Och det blir som förra gången dvs med särskrivningar,stavfel mm ni får hemskt gärna irritera er på det, men jag skiter i er ev irritation kring det så fundera på varför ni ska ödsla tid på det.

VM då. Slutet på november i Dublin, för er som läste sist och inte har minne som jag dvs guldfisk minns säkert Herr Dale från Irland som jag förlorade mot, som också tyckte att vi skulle slåss igen i Dublin det fanns också en inbjudan till en GT efter vi boxats klart.

Nu får vi dock se om Herr Dale finns med i uppställningen inför VM. Dessutom tänkte jag gå viktklasserna under alltså -94 kg då jag inte är så tung för tillfället. Detta kan ju göra att vi hamnar i olika viktklasser, men GT tackar jag nog ja till efter turneringen i vilket fall.








Vad har hänt sen senast... Jo jag har tränat en massa som vanligt löpning, crossfit mm är i god form, var anmäld till SM men det fanns inte motståndare.
Har också gått igenom min träning inför Em, och vad jag kan se såhär i efterhand är nog att jag peaka vid fel tillfälle och inte lyckades toppa riktigt till Em. Samt att träningsmängden var för hög och återhämtningen inte tillräcklig speciellt inte den andra delen av träningen den som ledde fram till Em.  

Så nu har jag en lite annat upplägg denna gången, lite mindre träningsmängd, ser redan resultat på det framför allt på min arbetskapacitet, både konditions mässigt och styrke mässigt. Lägger ner en hel del tid på att jobba med rörlighet och stretch.
En annan fördel med detta är att det blir lättare att umgås med mig, en något trevligare kille att ha med att göra, tycker jag själv iallafall.

Är inte längre sambo, jag bestämde att jag och Maria skulle gå skilda vägar i våras, sen har vi strulat och krånglat kanske mest jag hela sommaren innan vi satte oss ner, och kom fram till att det finns tillräckligt mycket kärlek mellan oss för att vara tillsammans om vi bara kan lära oss att kommunicera med varandra på ett bättre sätt.




Så nu tränar vi på det och är särbos, känns bra och ger en hel del tankeutrymme som är bra. Tänk på det, tala med varandra och säg vad ni vill så er partner slipper gissa och ni slipper bli besvikna för att dom gissat fel.

Det finns väldigt många sätt att säga jag älskar dig på, ta vara på så många ni bara kan i förhållandena till era nära och kära. Fan va klokt det lät, tyvärr är det svårt att göra och det syns väl inte minst på att jag är särbo haha skomakarens barn osv.


Min vapendragare,pälsbebisen, prinsen, Nils af Bäckström är vid god vigör och ägnar sig på heltid att jaga en råtta som bor vid mitt växthus. Han har också under sommaren tagit och gömt/grävt ner mitt knäskydd, Nils var självklart helt oskyldig, han mumla något om en råttjävel. Han har också fått en ny dagisfamilj,Nisse trivs väldig bra hos familjen Isacson börjar oftast gny innan vi ens svängt in på deras gata och springer i sporrsträck till dörren. Väldigt skönt för mig att veta att han har det bra på dagarna.




Både Maria och och min lille pojk Tim 19 år ska komma till Dublin för att se mig tävla, ska bli väldigt kul. Tim har inte sett mig boxas mer än nån gång och då i början av min karriär och då var han inte så gammal, som sagt kul riktigt kul. blir lite nervös när jag tänker på det, fånigt haha.

Jag tänker att jag ska störa er en gång i veckan, så bloggen kommer nog att uppdateras lagom till att tacomåltiden intas, tänker att det är lika bra att ta allt helvete på en gång, haha.

Så detta var denna veckans update och start hoppas att det är några som har lust att hänga med, tjafsa lite med mig kanske ge ifrån sig glada utrop eller vad vet jag.
Som vanligt krävs denna satsning pengar och utrustning så är det nån som känner nån som vill sponsra ha lite reklam, tjoa till så ser vi vad jag kan gör för dom och dom för mig allt är av intresse.
Även sånt som naprapater,massage, tränings t-shirts, skor vad som helst som kan hjälpa eller avlasta ekonomin kring detta.





                                                                  Ta hand om er.




Kommentarer

  1. Toppen, du är tillbaka! Vi håller på dig allihop vi trogna fans här! Ska luska runt lite och se om vi kan hitta någon sponsor.....
    Go for it champ.....win ��
    Mia, Emilia och Jonathan. (Han vårdar sina handskar som om livet hängde på det, kul att se att han bryr sig om att hålla reda på något)

    SvaraRadera
  2. Dags att skvallra till Pontus då 😉 Vi hejjar naturligtvis på dig!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra