Hej på er.

Veckan som gick starta med gymnastikstyrka på crossfit Skövde, ett pass som jag tycker väldigt mycket om. Det är övningar som görs strikt och långsamt, och är bara egen kroppsvikt.
I måndags var det pullups,handstandpushups, armhävningar och L sit man gör övningen under 30 sek vilar 30 sek byter övning sen håller det på så i 24 min. Riktigt bra och kan bli precis hur tungt som helst. Avsluta med att jobba med hollowhold.


Tisdag morgon 06.00 boxades jag med Steve 45 min sparring med lätt kontaktgrad eller lagom för att Steve  skulle läcka lite från sin lilla näsa. Eller var det det faktum att 1000 jabbar hitta fram till nosen.


På kvällen åkte jag till Vårgårda för att hjälpa och träna ett gäng handbolls killar så kul, vi jobba med bålstabilitet och axelstabilitet samt ett rejält fyspass.
Rapporten från Vårgårda i torsdags var att träningsvärken gjorde att toabesök och skrattanfall var mycket plågsamma aktiviteter.

Onsdag var det intervaller på dagordningen, jobba 30 vila 30. Övningarna för dagen var rodd, 10 m sprint samt brupee/thrusters med 10 kg hantlar 6 intervaller av varje övning och 1 min vila vid övningsbyte.
Kunde trycka på bra hann tex 550 m på tre intervaller på rodden det betyder 550 m på 1,30 min vilket är bra för mig.


Torsdag kände jag mig lite sliten så det blev vila, jag och Maria passa på att åka och bli bjudna på 3 rätters som Tim lagat på skolresturangen. Jag valde anka och oxe samt polka, och den var så jävla god att jag bara vill ha mer, helst nu. Vet vad Tim ska få göra på min födelsedag


Idag fredag blir det en tur till tandläkaren då jag lyckats bita av en lagning igen samma lagning för 5 gången, skulle tro att dom kommer dra ut den tanden.
Kommer väl hem inte bara som vanligt, gammal,ful,fet och illaluktande utan också tandlös, får väl se om jag blir singel igen när Maria får syn på mitt anlete.

Efter en hel del bändande och brytande i mina tandbitar så kommer tandläkaren fram till, detta går inte  no shit... vi får operera bort den, jahaja hmm sa jag nått om det innan du bedöva merparten av mitt ansikte.


På lördag tänkte jag köra en riktigt monster på crossfiten. Den heter Filthy Fifty och ser ut enligt följande.

50 Box jump,
50 Jumping pull-ups
50 Kettlebell swings, 24 kg
Walking Lunge, 50 steps
50 Knees to elbows
50 Push press,
50 Back extensions
50 Wallball , 9 kgs boll   

50 Burpees
50 Double unders


Så låt mig höra, vad tror ni jag kommer få för tid på denna Wod ? Utmana lite nu så jag får nått att bita i och kan må illa hela dagen. Jag ska också träna Alex och Jimmy, det är mina små favorit offer som jag tränar en gång i veckan, Vi kör mycket mjölksyra tålighet och passen brukar lämna dom i en pöl av svett och smärta på golvet. Men dom står där varje vecka och ber om mer så vem är jag att säga nej. Jag är ju en rätt snäll kille...



Söndag blir det mittsar och sparring igen.
Ha nu en riktigt bra helg och gör som Nisse njut av livet.




                                                                   Ta hand om er.










Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra