Hej hallå
Söndagen bjöd på ett gäng med mittsronder då jag inte våga riskera att cutet på näsan gick upp under sparring, kände mig lite seg precis som på lördagen, förkylningen finns där i mitt system.
Jag går nu in i sista veckan innan EM och med det så gör min hjärna saker med mig, tvivel om jag kan göra detta en gång till blandas med självförtroende, vetskap om att jag inte kunnat förbereda mig mer.

Mina promenader används till att uppleva målbilder som jag har skapat under resans gång,känslan av vinster, lukter som jag känt så många gånger förr, ljudet i hallen som vid detta läget känns som en gammal vän. Bekanta ansikten, uppskattning och erkännande för mina meriter, gamla meriter som det nu är dags att uppdatera annars blir det inget annat än just gamla meriter.
Jag ska nu skörda frukten av all träning som jag gjort sen i mars, det har varit en lång och på vissa sätt lärorik period, har fått erkänna att jag måste vara smartare i min träning , smartare än jag varit någonsin förut det räcker inte längre att bara ha pannben och disciplin. Min kropp kräver mer vila och underhåll jag kan inte längre träna igenom skador och skavanker. Det har varit svårt och jag har inte lyckats helt, men igen när jag kliver in på mattan nästa vecka så kommer jag växla över till den delen i min hjärna som bara har ett fokus och det är vinst,vinst och vinst jag gör det också med vetskap om att min kropp kommer att lyda och fungera så länge min hjärna säger till den att göra det, och min vilja och mentala styrka är det vassaste vapnet jag har.

       


                                                                       Ta hand om er.










Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra