Höstlov eller inte

Min kollega badnymfen är borta snyft, bra tomt så jag fyllde tomrummet med min vän Steve ja samma Steve som jag brukar slå på käften under våra träningar. ja han slår ju tillbaka så klart och rätt hårt ibland. En annan som är tillbaka är Karen, som efter att ha varit skada sen i stort sett April, nu är tillbaka och är mycket sugen på att tävla igen. Just nu är det bara en sak som ligger i vägen för effektivt tränande, allt spyende han gör på träningen springer med jämna mellanrum och kräks eller bara hinkar ur sig i närmsta kärl. Underligt igår var han till och med tvungen att vila när han höll mitts åt mig, något om att han dör jag slog tydligen för hårt och fort för hans kondition hahahahah, den pojken är helt underbar och när han väl slutat att göra sig av med sin mammas goda mat ska det nog bli ordning på han igen.

                   
Denna veckan har jag varit mycket disciplinerat och med lite skäll innan jag ens hann tänka tanken från praktikant Roger, hållit mig till ett pass om dagen och dessutom tagit det lugnt på passen.
Det har blivit 2 boxningspass med mycket sparring samt ett CF pass som lämnat en hemsk träningsvärk i min röv känns som den är stor som en världsdel  Afrika. 
Det var gymnastik tema så mycket kroppsvikts övningar, det är gående utfall som byggt denna gigant röv.

Idag har jag satt vila på schemat, ja jag vet hemskt men bra imorgon kommer det bli en KB wod som jag har lite ångest inför. På lördag så ska jag köra explosivitet och på söndag blir det boxning och kanske ett styrkepass, ja jag får det då för jag varit frisk en och en halv vecka då.

Vi skulle varit på landslags träff på lördag men det blev inställt för det var svårt för alla att komma loss. Men jag har en plan på att nästa vecka få till bra sparring, sen mina vänner är det snart dags hela denna resan och med 160 st inlägg i bloggen hittills är det nära sin upplösning. 

Då kommer jag få svar på om det går att vara borta i 2 år och vid 46 års ålder ta sig tillbaka till toppen på världseliten i kickboxning för amatörer. Hittills verkar det ju vara möjligt då jag först vann SM i -89 kg, jag är ingen 89 kg kille, mer 96 kg. Sen åkte jag till London och tog ett VM Silver i K1 och jag har ju tänkt och tror på att jag ska ha med mig två medaljer från EM två guld så klart och om 3 veckor vet vi, så nu kör vi lite till.




                                                                  Ta hand om er.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra