Den jävla fendern

Mmm vilken träningsvärk ont från trappsen till vader så där härligt ont, ont oavsett vad du gör den träningsvärken allt är fenderjävelns fel har bestämt att allt som är fel i universum är fenderjävels fel.

vad jag gjorde i söndags vet ni ju igår med träningsvärk som var mindre än i dag så gjorde jag misstaget att vila lite innan jag skulle springa, den uppförs backen att tvinga ut mig själv  jösses vilka fina ursäkter man kan ägna sig åt i det lilla hjärnkontoret.

Hur som Maria behövde mjölk till kaffet på morgonen och gammalt vegavägen ordspråk lyder  "Kom inte mellan Maria och hennes morgonkaffe om du vill ha skinnet kvar". Och med det i minnet så tog jag ryggsäcken och sprang in till stan och köpte mjölk och sen sprang jag hem svor hela vägen över mina vader som plötsligt slutat att jobba helt och hållet, kändes som jag sprang på styltor.

När klockan ringde i morse var det ju inte så att kroppen skrek jiippiiieeeeee en ny dag utan mer ligg ner för fan spela dö. Så kort hångel med Maria sen upp och nej nej inget hoppa mer rullator snabbt ur sängen, en 15-20 min in i morgonrutinen så börjar det likna något.


Sen flyter dagen på, har ett så underbart jobb med massa härliga elever som förgyller min dag med nyfikenhet, frågor och många skratt, jag har också min lilla badnymf Anders ja han är min kollega men mest badnymf.

Iallafall är jag väldigt glad att jag fått möjligheten att jobba med Anders för det är fantastiskt, Han får min skapandesida att jobba mer än den gjort på många år och det är kul, jag hoppas att det är en vänskap som kommer hålla länge eller jag är ganska säker på att det är så för Anders hjärna verkar ha tagit en paus efter att den träffa mig och det enda som verkar få den att fungera som den borde är att jag rättar till tanken som dyker upp sporadiskt i den ibland. Nej skämt och sido Anders ska tyvärr snart sluta för att jobba med sin dröm. Film så det blir tråkigt att inte få leka med honom varje dag men som sagt ser fram mot många år som vänner och vem vet det kanske blir projekt tillsammans i framtiden.
Min kreativa sida
Kört en crossfit wod i kväll var en helt del OH squats som är grymt svårt och väldigt jobbigt, speciellt om du har monster träningsvärk i axlarna. Var en bra sprint amrap på 4 min ikväll som jag satsa järnet på den bestod av.

8 st pushpress
6 st lateral bar burpee
4 st pull ups
Och jag hann med 4 varv, vilket jag var nöjd med med tanke på att jag är lite sliten i kroppen.
Ni vet ju att jag är en sucker för motivations videos och här är en som är riktigt bra dessutom av en gammal ungdoms hjälte


Arnold Schwarzenegger: The Six Rules riktigt bra skit KOLLA



                                                                    Ta hand om er.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra