Vm i K1

Jaha så var det över ja Vm i K1 det blev en upplevelse inte som jag tänkt men en upplevelse.
Jag och Maria åkte på fredag morgon rätt så ok i tid trots att fröken Toftby skulle med, hon är nämligen världens sötaste tidsoptimist.Så att komma iväg inom 10 min från avsatt tid är mycket bra vilket vi gjorde.

Liten nätt resa med mellanlandning i Köpenhamn inget konstigt och inte speciellt jobbigt låg bra i vikt så det blev lite kaffe och lite vatten på vägen ner, slank nog ner en näve nötter med om jag inte minns fel.Satt och kolla ut från flygplans fönstret och det är förtrollande man vill ju bara ut och galopera på dom.


Väl där så tog vi sällskap med Westcoast som var där med Jennifer och Sebbe, efter en del mekande med tunnelbana som min kära sambo rede ut med bravur så var vi framme, vi tappa bort Göteborgarna på vägen men det var ju väntat. Invägning 93,2 kg lätt skönt sen blev det mat på mamavaga ja det heter så ligger precis vid O2 arenan väldigt god mat så där satt vi, käka dela på en öl och hade det gött.


Efter det tog vi en taxi till hotellet ett urmysigt litet pubhotell som var precis så man tänker sig, med en gammal bartender som kalla Maria för darling ja ni vet charmigt.


Lördag morgon frukost och avfärd till arenan match start 11.00 var det sagt, 14 tror jag matcherna var igång. Hela dagen präglades av kaos, flyttande matcher nya motståndare inga motståndare jag gick från 5 i min klass till ingen till en. Sandra gick från en till fyra total kaos och helt omöjligt att hålla koll. Slutligen så kom dom och sa att dom hittat ?? en motståndare i 95 kg isch klassen som kunde möta mig. Ok jag har ju fan inte åkt till London för att inte slåss så ok hit med han då. Ni går final lite senare ikväll typ sist igen ok lets do this. Sandra gör sina matcher typ på rad vinner en förlorar en så där blir det ett silver jag är uppvärmd typ och klar att köra då säger dom det blir inte idag vi kör imorgon ??? Prata lite med min motståndare jo 95 kg isch och kört en del proffs thai mma ungefär så.
Sandra och Jennifer

Ja ja jag har ju inte backat för en fight någonsin förut så varför börja nu så ok imorgon söndag kör vi.
Hem, sov, frukost och tillbaka och hör och häpna nu blev det match. Kliver in i ringen ringdomaren kommer fram frågar B-class, jag säger nej jag får inte gå b-klass är för gammal enligt era regler så light. Han tittar konstigt på mig, LIGHT fuck no this is K1 ok säger jag så vilken kontaktgrad domaren svara om ni båda smäller på så ska jag inte lägga mig i... jag ler glatt och domaren skrattar och säger have fun.

Ja ni fattar det blev fullt drag tycket att jag vann rond ett helt klart och det var rond system inte klick
satte några riktigt bra knän och en hemsk massa frontkicks, boxningen funka sämre än vanligt tyckte jag men kanske bara en känsla. Rond två och tre var något jämnare fast jag tycket nog att jag var den som förde matchen, så ja jag tyckte nog att det var min match men... jag förlorar på delat domslut och får ett silver skit skit skit. Jag ska försöka lägga upp filmen så får ni titta själva. Hur som helst var det ju tänkt som ett bra genrep under vägen till EM och det var en bra, rolig och hård match...

Jag hatar att förlora och det gör mig fysiskt illamående, tycker lite synd om Maria som fick dra runt på mig resten av dagen var väl inte den kuligaste killen.Om man frånser det faktum att det var kasst arrangerat så var allt runt om kring skitkul en jättemässa med styrke och kampsport och en hel hög med kampsport kändisar, några fånga jag på foto, är ju inte riktigt killen som gör selfies med kändisar men här är några kända ansikten, Alexander Gustavsson och Mr Bisping fanns också där.

                                         Mr Hoost och Mr Aerts
Sandra mucka lite med Bisping medans hon värmde upp genom att helt enkelt backa över honom och ge han ett sur ögonkast för att han var i vägen, han bad om ursäkt och jag undra om Sandra visste vem det var hon backat över. Svar typ nån som var i vägen ?? Helt rätt så jag upplyste henne och Sandra svara jaha. Hahaha här är lite mer bilder från helgen.

Benskydden var något korta

Maria har höjdskräck, detta var vår trappa på hotellet

Vackra fönster på hotellet
Slutligen stort tack till min sponsor Sportgymbutiken som ställer upp med utrustning och kosttillskott. Stort tack till Lars Thool på Crossfit Skövde för stöd och träningsprogram.
Matchen finns här  



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra