Hej
Nu är det fredag och det var tur för jag är slut som artist. Började på mitt nya jobb i måndags jättekul, massor att lära sig lokaler,namn och nya rutiner.Kickstarta ju min hjärna med idéer intryck, jag hela hypermotorn gick igång och har jobbat med raketbränsle hela veckan, den skolan kommer att få svara på många varför den närmaste tiden och hittills görs allt med ett leende misstänker att det kan ändras...

Det ska iallafall bli skitkul, träningsmässigt så har jag försökt få in en ny rytm eftersom jag jobbar dagtid, har gått hyfsat blivit mycket CF sen var det boxning i onsdags och då dök Bojan upp efter sommaren riktigt kul och väldigt bra med en lång, snabb kille som kan ge mig en omgång. Så för första gången på hela sommaren åkte jag hem mycket nöjd med en liten blåklocka, han fick ju betala för den med ett leverslag som skicka han i backen men va fan man ska inte slå gamla människor ostraffat.

Jag har börjat strama lite i kosten eller ja tänker på det och ingen öl på vardagarna nästa vecka ska jag börja plocka lite kolhydrater, väger runt 96 och vill ligga på 94-95 kg. Jag har lagt på mig en del muskler sen jag vägde 88 kg i våras så jag är inte så stressad över vikten den kommer hamna där jag vill när jag tajtar till träning och mat.

Imorgon så ska vi fira Crossfit Skövdes ettårsdag och jag är djupt tacksam över att få vara en del av denna fantastiska familj, ja familj Lars har gjort ett underbart jobb med att se till att skapa en härlig atmosfär fyllt med vilja, driv och ödmjukhet inför alla medlemmar. Dessutom sköter ju Lars numera mitt fysupplägg jag bara svettas denna gången det är så guld.
Och guld ska jag ta med hem till oss, först ska jag se om det inte kan bli ett VM guld i K1 i september sen ska det bli minst ett EM guld i november.

Jag tittar med fasa på medianflödet från mellanöstern, det jag ser är fanatismens onskefulla ansikte det är stolta mördare som rättfärdigar sina handlingar med ord som barmhärtighet och att ha rätt till för att någon gud säger att det är så. Tyvärr är världen inte förbereda på denna onska och det nakna våldet som presenteras vi vill inte att det ska vara så här så, vi kommer tala,fundera och resonera ett bra tag till innan vi inser att vi måste agera med kraft under tiden vi funderar så kommer man att mörda, våldta och plundra och bli än svårare att besegra för onska drar till sig dumhet och mer onska.

Dom flesta jag känner skulle inte stå och titta på medans någon hugger huvudet av barn, våldtar eller som på filmen jag såg i morse där man brände tre män levande i en grop... Varför tittar världen på VARFÖR vi har sett nog stoppa dom, stoppa dom NU. Ok en del av er tänker säkert vad ska kan man göra, gör något skrik ut i socialmedia låt dom inte jobba ostört gör något vad som helst men vänd inte bort huvudet och tänk vad hemskt, här har ni en bra artikel ni kan sprida det är att göra något LÄNK
 Det blev ett inlägg som har många olika delar men det är ju så med mitt liv och mina funderingar.Jag ska ge er mitt favorit citat att fundera på som avslutning.

              It's small things like kindness and love that keeps darkness at bay




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra