Ny måndag och semesterveckorna rasar iväg, igår söndag starta jag dagen med... kaffe så klart sen träffa jag Sandra på CFS för lite träning, vi körde en del av mitt styrkeprogram, ser ut så här.

10 st frivändningar
10 st boxjump 70 cm
8 st manmakers ( finns instruktioner för dom på youtube om ni vill kolla ) denna övning är hemsk igår var det 20 kg kulor som var mina motståndare.
10 st toe to bar strikt
12 st av joystick det är en rotationsövning,jag använder 20 kg stången och lite vikt.
Alla dom övningarna är ett varv jag kör 3-4 varv med vila mellan varven.
På kvällen kickboxnings träna vi det blev 3 ronder mitts 2 ronder skuggboxning och 30 min sparring

Om ni bestämmer er för att köra det, se till att ni utför övningarna säker och med rätt teknik i den fart ni klara av, gäller ju alltid så. Det är härligt och inspirerande att komma ner på CFS det är många atleter som tränar hårt och målmedvetet, iron sharpens iron. Alltid någon som tränar på något svårt som man blir sugen på att klarar av.

Som ni vet så hatar jag pull ups, är dålig på dom och har ett visst problem på grund av min axel, men den stora delen handlar om att jag suger på det. Så vad gör man då, jo tränar tills man kan eller hur. Därför bestämde jag att jag ska ha en stång i trädgården där jag är jämt, en stång som hånar mig och lockar till att träna, sagt och gjort nu sitter den där och hånler.

Ser ni den hånler

 Kan väl säga att det är fler än jag som hänger i den där, sonen sa igår kväll va då toe to bar kan jag väl, nej det kunde du inte, riktigt rolig stund och jag är rätt säker på att det tjyvtränas när jag tittar bort. Maria drog av 30 st i set om tio med hjälp av sitt gummiband, det är inte dåligt. Inte så längesen hon inte kunde göra nån. Får nog passa mig den tjejen börjar bli stark av allt tränande jag "tvingar henne" att göra.
I fredags fick min lille plutt körkort, fatta att den lille gossen är 18 år och har körkort, helt sanslöst och skitbra han får köra mig överallt.
Första bilturen med sonen.

I morse när jag gick och hämta posten så låg mitt dopingresultat där och vänta, det var ju nästan 2 månader sen det togs och nu kom resultatet. Självklart så var jag ren, har nog blivit testad 8-10 gånger under min idrottskarriär alltid med samma resultat. Det har dock blivit lurigare och lurigare för man måste vara jättenoga om man använder kosttillskott så att det inte åker med något som är otillåtet, branschen är full av skit. På detta testet så hade jag ätit protein, bcaa och omega 3 från Sportgymbutiken. Säger det igen dom flesta klarar sig utan kosttillskott, räcker gott med vanlig riktig mat. 



Sandra och jag har snackat om att kanske åka till London i mitten av september för att tävla på Vm i K1 i organisationen K1 det är första gången dom arrangerar Vm för amatörer, kan ju bli ett kul genrep inför EM.
Det är väl egentligen bara cash som saknas, är det något företag som vill sponsra denna utflykt är det bara att höra av sig alla bidrag mottages med tacksamhet.

Nej nu hör jag att stången ropar hånfullt på mig så det är bäst jag går ut och ger den en omgång.


                                                                      Ta hand om er. 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra