Söndag och inget team.

Jösses vad trött jag är har precis gjort min 3dje natt i rad, känns som någon kört över mig med en ångvält. uppsvälld och ont i huvudet.
Får väl bota det med en lång löptur,nästa vecka är i princip sista riktiga träningsveckan innan SM, brukar använda sista veckan innan viktiga matcher till att läka små blessyr, vila och bli riktigt sugen på att röra på mig.
Känner mig rätt sliten i kroppen och sista veckan har varit lite av en motivations svacka, ser fram mot att få ett par veckors vila i början av juni. Det ska bli skönt att bara träna när man vill och inte för att man måste, äta och dricka på samma sätt, bara känslan av att kunna ta ett par öl utan att ha dåligt samvete eller tänka på nästa träningsdag, skönt. Men jag är inte riktigt där än så bara bita ihop och köra en stund till.

Dom senaste dagarna har jag följt den svenska truppen på Thai Vm i Malaysia och våra guldfavoriter faller som käglor. Och om man drar slutsatser av rapporterna, med något enstaka undantag så verkar det som mycket handlar om mentalinställning just i matchsituationen. Så grymt viktigt att ha huvudet med på rätt ställe inför match för om det inte funkar så spelar det föga roll hur fantastisk kroppen och omgivningen tror att man är, har sett det så många gånger, man förlorar matcher för att man inte kan få med huvudet just den dagen. Detta är en av tjusningarna med vår sport och en av dom sätt som gör mest ont att förlora på. Vet hur grymt det är att åka ur en stort mästerskap för att huvudet har tagit semester just den dagen när allt skulle vara perfekt, lider med er bryt ihop och kom igen.


 Har idag för 5e gången ungefär omplacerat igelkotten, denna gången med bil får vi se hur lång tid det tar för den att komma tillbaka, jag flyttar på den för att Nils blir helt tossig och ser ut som en nåldyna, man kan säga att dom inte är helt sams dom där två. Lite konstigt att den kommer tillbaka till samma plats hela tiden trots att den vet att det är farligt här dom har ju oftast ett ganska stort revir dom håller till på. Nej det finns inga bebisar, här tror det är en hane.

Dom är väldigt söta.
Nej på med skorna nu din tröttluva och tvinga den gamla kropp uppför Billingeberget, det är ju en härlig dag och jag är ledig inatt så jag vet inte varför jag gnäller egentligen.

                                                                   Ta hand om er



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra