Tjolahopp

Var seg som kola efter sista nattpasset i lördags så man kan väl säga att det tog emot att åka till Teamwoden men väl där lika kul som vanligt.
Anmälde mig självmant att vara med i ett tjej lag man är ju smart och vill vinna, dessutom luktar dom godare. Tjejerna på Crossfit Skövde är inte att leka med dom krossar ofta herrlagen i teamwodarna.

Skitkul som vanligt besvärades dock av min handled när jag skulle köra Bearwalk så jag körde squats istället.
Eftermiddagen och kvällen blev mest mys hemma, jag och Nicole plantera lite tomatplantor medans Marre och Maria var på kickboxningsträning.
Det var Marre som träna, han tyckte detta var väldigt kul. Träning ska vara kul och inget annat än kul när man är i den åldern, det blir så mycket krav när man blir äldre så just nu ska det bara vara kul.

Vaknade idag måndag och undrade vad jag gjort med min röv och korsrygg den träningsvärken,världsklass om man säger så.
In med kaffet i kroppen och sen städa huset hann inte med detta i fredags så jag fick jobba ikapp idag.
Nils älskar dammsugaren och hänger i den hela tiden som en galning, blir lite som en extra dammvippa =).
 en 5 km promenad blev det också.
Klockan fyra var det dags att träffa min nya träningspartner eller vi kallar honom praktikant Roger tycker jag =). Intervaller var det på schemat 8 x 1min  ungefär hälften med 4-6 % lutning för mig inte, Roger han ägnade sig att få luft men det betydde inte att han gav sig nej då stark jobbat så ska det vara.
Vi avrunda med 3 x 500 m rodd det är riktigt hemsk att ro, låg under 1,40 på dom 2 första och 1,46 på den sista. Roger då ja vi säger väl så här han kommer känna dom imorgon.
Ni kan läsa vad han tänkte i slutet på bloggen då han fått en lite bit att rapportera på.

Vi avsluta passet med 5 ronder mitts och en halvtimme sparring, såg ut som om man kunde se att Roger sparrats lite blånäsa Sandra är så elak. 
   

                                                          Praktikant Rogers rapport

Mitt blogginlägg! 
Fick förfrågan om o träna ihop med Bäckström ett par ggr o tackade ja(jävligt svårt o säga nej till utmaningar.men efteråt jag tackat ja tänkte jag"vad lovade jag nu..

Avverkat 1a passet med Bäckström o känner mig jävligt nöjd o glad ,trött svettig öm men riktigt glad o levande..
Bäckström blev knappt trött el svettig så syftet att jag skulle vara med han är lite diffus(tror mest på att han ville ha med mig för o se nån plågas),
Allting Bäckström gör el tar sig för gör han med 110% noggrannhet o ett jävla anama(inget tjöt eller löjl emellan)men ändå med glimten i ögat o bra råd o coachning o peppande ord.

Tror många människor borde träffa han o lära känna han,En härligare galning med stort hjärta och brinnande intresse för sin sport o sina medmänniskor, har jag aldrig träffat..

Nog med smicker(o tänker inte säga hur det känns i kroppen nu för då skulle han bara njuta o skratta).,tack för mig ../Roger

Det där med att jag inte var trött eller svettig är inte sant det var bara Roger som inte orka lyfta huvudet och kolla på mig =). Imorgon är det kurser hela dagen så det blir ingen träning ...tror jag. Men på Onsdag kommer jag och min praktikant hålla till på Crossfitboxen så då hoppas jag att vi ses


                                                                   Ta hand om er.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra