Team team team.

Igår lördag var en riktig gnäll dag, kände mig riktigt låg sitta i ett hörn och grina låg.
Promenerat med Nils och körde kickboxning, blev på lite bättre humör, Maria jobba stenhårt på att försöka hålla humöret uppe på mig, Tack.
Så förutom träning, laga mat så kolla jag mest på tv och sov, riktig kul kille en lördag kväll.

Idag tog jag lite sovmorgon fick kaffe på sängen och frukost serverad ,världsklass så nu ska jag ta en promenad med Tim och Nisse och i eftermiddag blir det en teamwod med Maria på Crossfit Skövde.
Maria har haft ångest för detta, som vanligt sen hon vaknade, som vanligt kommer hon ta sig genom woden utan några problem    
Marias min när jag säger en timme kvar =)

Berättar mer när jag gjort den, nu skogen =)

Tittade just i min mail, jag och Sandra har fått matcher till helgen vi har båda 5 motståndare i våra viktklasser så det blir en 2 -3 matcher för att vinna turneringen. Jag kommer få boxas i + 94 vilket betyder att man måste väga över 94 kg uppåt finns det ingen gräns... jag väger inte 94 kg så det får väl bli lite mer kolhydrater denna veckan eller inte.

På Sm har jag tänkt gå -94 kg men detta blir ett bra genrep inför Sm, det är en kille med som jag mött flera gånger tidigare han är duktig och det brukar bli roliga matcher, dom andra är nya för mig vilket är kul.
Nu blev det lite pirr i magen.

Teamwoden såg ut så här.

Medecinboll rullning till Maria gör burpee medans hon rullar tillbaka det är ca 15 m att rulla bollen så man får ta i. 4 min så många varv som möjligt.
vila 1min
5 Wallball var och 5 toe to bar var Amrap i 4 min
vila 1 min
10 airsquats rygg mot rygg (funka inte för oss =)
skottkärran 15 m byt och skottkärra 15 m tillbaka.
Amrap 4 min
Direkt 30 m medecinboll rush X 30 st

Som vanligt fixa Maria detta utan problem och för första gången såg jag henne göra riktiga T2B och inte en utan många antar att magtränings tjatet börjar ge riktiga resultat, grymt jobbat bäst jag läger på ett kol annars får jag väl megastryk i dessa övningar i framtiden, hon är ju stark som en best och lätt som en fjäder. Jag ... inte fjäder.

Kände mig hyfsat pigg speciellt med tanke på hur kasst jag tyckte det var igår.
Vi avsluta passet med att köra 50 situps i denna bänken
Just på denna bilden är det ryggresningar men man kan köra situps i den också.
 Detta var mycket hemskt då Maria har lite höjdskräck, efter lika del hot, lockande och pockande så upptäckte hon att hon inte skulle ramla ner och bryta alla ben i den lilla kroppen.
När hon väl fick upp farten så var 50 inga problem.
Just nu fixar jag till en mumsig kycklinggryta min mammas gamla recept,  Maria är och solar samt köper glass japp glass fettoklass ska jag boxas på lördag så glass.
Imorgon blir det explosivitets träning,boxning och nattjobb men det kan vi snacka om imorgon.
Jag saknade Roger pustande brevid mig eller var det hans lätt plågade blick kanske =)

                                                         

                                                               Ta hand om er.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra