Fredag =)

 Sov fram till 12.30 skönt för Jag var riktigt trött i morse. Frukost liten promenad med Nils sen till Lars på Crossfit skövde för genomgång och träning av det nya schemat som är koncentrerat till explosivitet och mjölksyratålighet.
Praktikant Roger var med och körde lika positiv som vanligt även om jag tror att träningsvärken i hans kropp var mycket närvarande.
Det har varit väldigt roligt att ha Roger med mig denna veckan, gillar att ha någon vid min sida som kämpar och peppar inte hela tiden men ibland. Dessutom behövde Roger väckas på lite grann, i måndags när vi starta var det en kille som var förväntansfull men inte riktig den vanliga lite galna, sprudlande Roger och förvisso med all rätt det har varit ett hårt år.
I eftermiddag när jag slutade vårat pass och denna veckan ihop med att visa hur man står på huvudet och kan förvandla det till en magövning, så glittrade livet i ögonen på min vän och jag hoppas att jag är lite skyldig till detta. Även om jag skulle total misslyckas med hela denna satsning vilket jag inte kommer göra för det finns inte på kartan, så är känslan att få glädja en vän värt lika mycket om inte mer värt än alla medaljer i hela världen. Roger bara ring om du vill träna skiten ur dig jag ställer upp och plågar in lite liv i dig när du vill.
                                                                           Mannen myten legenden.

Den nya passen som vi körde idag handlar om slag och spark explosivitet utan att det för den skull blir väldigt tekniskt, syftet är att aktivera rätt muskler. En del i denna fas som jag suger på är att vila tillräckligt länge mellan seten för att det ska bli bra, är ju inte en kille som vill sitta och vila 2 min mellan varje set. Jag är mer vi kör tills vi kräks, sen kör vi lite till och sen svimmar vi och när vi vaknar ja lite till.
Inte helt bra att ha denna attityd men i viss mån är det detta som gör att jag kan vara på denna nivån idag. Jag är inte en supertalang i något avseende, men jag vet hur man tränar skiten ur sig och hårt arbete kommer att ta dig väldigt långt, ibland hela vägen.

Här får ni lite bilder från dagens pass är det någon som har frågor kring hur och varför, bara ställ dom så ska jag förklara om jag kan annars ropar vi på Laaaaaaars. Övningen med gummibandet är uppfunnen för mig och utan namn men Lars tycket att vi skulle kalla den Älgen så varför inte. Kan säga att den gör slut på en del muskler som jag inte visste fanns i min kropp.
<----Hoppande utfall
Älgen

Joystick slag typ =)


Roger och Älgen =)
Vi avslutade passet med att köra mjölksyra på mitts 2 x 3 min och huvudstående hur kul som helst testa.
Ha en riktigt bra helg akta er för fredags myset, min kära sambo kör en standard, ett glas rött och tvärsomnar men det gör inget för hon är väldigt söt när hon sover...också.

                                                                Ta hand om er.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra