Njuter i fulla drag

Vad hände igår ? var helt enkelt så att bloggen blev bort prioriterad för lite njutning kunde inte förmå mig att gå in och bort från solen. När kvällen väl kom så var jag för trött, kan ha något att göra med att jag hoppa över att sova efter natt jobbet.

När jag kom hem så började jag städa när det var klart så satt jag på altanen och njöt av solen och en kopp kaffe,  jag tittade på Nils som njöt kanske ändå mer och väntade på att tvättmaskinen skulle bli klar.
Vi tog oss en riktigt lång promenad, jag hälsade på en kär vän som också njöt av solen.

Min gamla vän är en Ek som står på övningsfältet det är min favorit ek, jag älskar ekar dom är så grymt vackra och mäktiga. Känslan att lägga händerna eller kinden mot en levande ek är för mig helt underbart.
Varje gång jag går förbi Fru Ek på övningsfältet lägger jag min kind mot henne och det är en trygg och tröstande känsla. Hon har funnits där på samma plats längre än man kan ana och hon står stabilt oavsett vad som händer runt henne,så coolt.

Förvisso kan jag vänstra och tafsa lite på andra ekar jag träffar på, med undantag för Caroline Ek världsmästarinnan i kickboxning henne tafsar jag  inte på för då får jag antagligen stryk. Om inte av Carro så definitivt av Maria.


Det bar iväg för lite handling och jag köpte mat som man kan grill eftersom helgen ska bjuda på grillväder och jag älskar att laga mat i mitt ute kök. Så när Maria dök upp så fanns det grillad fläskytterfile och en god sallad med melon och sparris.
Jag njöt av ett stort glas rödvin medans jag startade upp grillen, använde riktig ved, tar lite längre tid men det blir riktigt bra, idag ska jag grilla färsk lax.


Tränade jag inte igår, nej faktiskt inte om man nu inte räknar 2 h timmars promenad i rask takt, men det ser jag inte som riktig träning mer som terapi för min hjärna.
Så sammanfattningsvis igår städa ,handla, laga mat, krama Ek, gå med Nils, njuta av livet, ingen dum fredag att jag avsluta den med att somna gott med Maria på armen gjorde inte dagen ett dugg sämre.

Idag vakande jag av en puss och en kopp kaffe på sängen, undar vad hon vill att jag ska göra idag =).
Frukost på bacon och äggrör med lite mer kaffe alltså perfekt start på dagen, bästa av allt jag behövde inte göra den för det var klart när jag blev väckt 50 pluspoäng i hustrupotten.

Blev det en riktigt lång och härlig promenad med Nils medas Maria åkte och jobba lite.
När Maria kom hem stack jag och träna på klubben, det är ingen risk att vi tröttnar på varandras sällskap iallafall.
Miro var med och tränade idag och det är alltid kul,tekniskt duktig och hård som sten.
Idag sparka jag honom en del i kroppen med min ny rekonditionerade vänsterspark, plötslig försvann Miro  kommer glatt tillbaka och jag frågar undrande Bajat ? Ja det är ju ditt fel sa Miro och log, måste vara det som är att sparka skiten ur någon =)
Som vanligt levererade Miro hårda stumma bensparkar som gör att jag nu har lite Zeb Macahan stil när jag glider runt i huset.

När jag kom hem skulle Maria precis börja träna lite i trädgården så jag satte ihop en Wod  åt henne en Amrap på 10 min med situps och en 10 min löpning som checkout, en del onda ögon fick jag medas jag tände grillen. Som vanligt är det gnäll utan anledning för Maria klarar, som vanlig mina utmaningar med barvur.
Lite rödvin till grillad färsk lax med mini rösti och en vitlöksås, sallad.Man kan ha det sämre.
Resten av kvällen ska jag slappa och ha det bra, imorgon ska jag köra ett styrkepass följt av en teamwod på Crossfit Skövde, Maria ska vara med vilket gör det extra roligt.
Påminner er om att imorgon är sista chansen att utnyttja rabatten med koden headkicanyone_15 hos sportgymbutiken. Här är länken till butiken och den ger er 15% rabatt.

                                                     Njut av solen och ta hand om er


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra