Nära delmål ett.

Tjena

Imorgon bär det av till Ålborg och på lördag är det match, yes så gött att vara vid delmål ett och få nya premisser att jobba med, få riktigt få klart för mig var jag ligger till.

Känner mig stark och det är väl inte konstigt denna veckan har varit rena semester om man  jämför med andra veckor, precis som det ska vara inför match.
Jag skriver en del om vikt och diet,och den här delen av vår sport är något jag verkligen inte tycker om.
Inte för att jag inte kan sköta min mat, utan för att jag tror att det är kasst  för kroppen i slutändan, speciellt om man hetsbantar,fastar i sista sekunden för att klara vikten,  jag har sett detta tusen gånger folk som vid invägning måste tömma kroppen på vätska bara timmar innan sin match bara för att vara med.

På EM och VM är det helt sjukt, den killen som Karen mötte på VM och förlorade mot vägde in på -57 kg och 4 dagar senare vägde han 70 kg !!!!!!
Helt sjukt och eftersom han bara behövde väga in en gång så var det den vikten han tävlade med, ja orättvist mot dom som är naturliga 57-60 kg killar.
Jag undrar hur hans kropp egentligen mår av detta, och hur nära 100 % prestation han kommer egentligen.

Jag har bestämt att jag ska väga min matchvikt alla dagar och äta bra och inte vara hungrig. Det tog mig dryga 7 veckor att ta mig ner hit, med strikt diet och anpassad träning.
Nu kommer jag släppa lite på det strikta och unna mig lite mer, ni som följt med vet att jag längtar efter vissa saker.

På söndag är det ät dag,bestämmer jag nu och det ska avnjutas till fullo lovar.
Var och prata lite med en eventuell skosponsor, hoppas dom bestämmer sig för att hjälpa mig, lovar att berätta hur det gick senare.
Och igen om det är någon som vet eller hör om en eventuell sponsor till detta projekt, hör gärna av er allt är till hjälp.

Nästa blogg kommer att bli på söndag, då jag inte hinner under morgondagen och har full fokus på att jag ska klå danskar på lördagen, imorgon förmiddag ska jag på en anställning intervju till ett jobb som verkar intressant. Nattjobbet sliter hårt på mig.
Kommer att göra små uppdateringar under helgen på fejan så är ni nyfikna får ni kika där, har ni mig inte så får ni väl adda mig.

Ska höra om Maria vill skriva ett blogginlägg på söndag, om hur det är att vara vid sidan om när jag boxas, hur känns det att se någon man tycker om bli slagen på eller slå på någon speciellt om man inte boxas själv.

Vet att min pappa har jätte svårt att se detta och väldigt sällan har sett mina matcher inte ens på film efteråt, mamma är mer blodtörstig och tävlingsinriktad så hon har inte så ont av det bara jag inte förlorar vilket jag hittills  gjort väldigt sällan, och tänkta inte starta med det nu, bara så ni vet.


                                                        Ta hand om er.

Glöm inte att ni har 15% rabatt på Sportgymbutiken om ni använder koden headkickanyone_15.
Här är länken till butiken.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra