Måndag måndag måndag la la lalala.

Måndag och regnet häller ner eller duggar från vänster,tråkigt ...
Sov till 12 alldeles för lite men vid den tidpunkten fick jag en tunga i näsan, nej Maria jobbar.
Nils så klart,  tyckte det var tråkigt och ville att vi skulle leka, lek och lek jag gömmer mig under täcket och han gräver fram mig, jättekul NOT.

Han lyckas gräva fram mig mer permanent efter 20 min, dricker ett par koppar kaffe käkar lite.
Sen 7 km med Nils tänkte verkligen gå en kortis men som vanlig vandrar mina tankar och fötterna rör sig av sig själva och vips så har jag gått mycket längre än vad som var tänkt.

Så vad rörde sig i min förvirrade hjärna denna dag, Jo jag lästa i tidningen i natt, där läste jag om en kvinna som suttit död i sitt garage i 6 år, man fann henne för att banken inte fick betalt på huslånen längre.
Förstår ni... helt sjukt hur ensam denna människa har varit, grannarna sa, vi trodde hon flyttat.
Bryr vi oss inte alls om varandra längre är det bara det eviga ekorrhjulet skaffa pengar, spendera pengar som gäller.
Är det så viktig att man inte ens märker att grannen försvinner, jag vill fan inte var med om detta längre, det måste finnas ett sätt att vända detta ekorrhjul på.
En annan sak i denna historien som gör mig upprörd, kvinnan måste ju slitit ihop pengar så det räckte till huslån i 6 år, det tog så lång tid innan banken märkte det, den tiden skulle nog ha används till att skaffa vänner eller familj. Jag hoppas att hon haft ett underbart och väldigt meningsfullt jobb som tagit upp all hennes tid och gett henne all världens kärlek och uppmuntran, men det är ju inte så troligt för då skulle hon nog haft arbetskamrater som saknat henne.

Jag fattar att det antagligen finns en massa saker i denna historien som jag inte vet men tänk på det.
Om jag försvinner snälla leta efter mig, vi finns så länge någon minns och berättar om oss.
Om jag skulle flytta ut i skogen och göra till mitt jobb att se till att ha mat på bordet så lovar jag att säga till att jag ger mig av, och detta är inte någon dum ide , tror att alla som suttit vid en eld  och ätit något man fixat själv på riktigt fixat själv, kikat på stjärnorna och hört världen andas vet att det är väldigt tillfredsställande.

Nej jag är inte galen bara lite kritisk till vårt sätt att leva, självklart även mitt eget och det är väl där jag måste starta, ändra på mitt eget liv, eller sluta tänka det verkar ju funka på den stora massan.

Nej vill ni höra lite om träning också, det är väl kanske därför ni kommer hit skoja bara klart ni kommer hit för att höra på mig när jag rasar mot världen också.
Tänkte ju springa på eftermiddagen men som ni hör har jag promenerat bort den så det får bli löp intervaller på bandet efter kickträningen.
Tänkte köra
20 st 7 sek rusher  man springer 7 vilar 7
5 st 1 min
2 st  2 min
Och en 500 m rodd på tid
Lovar att ni ska få veta hur mycket jag älskade detta imorgon.

Idag ska jag börja sparka igen för att se hur det funkar, men jag tro det kommer funka bra. Så det blir en 5-6 ronder lowkicksparring, någon kommer gå hem med lårkaka, livet är härligt.

Vi har startat nybörjarträningen så det är bara att sätta fart all info Här




                                                                   Ta hand om er.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra