Hej
Känner mig lite bättre idag, kan bero på att både jag och Maria fått sova i natt, tack för det hostmedicinen.
Har under dagen anmält oss till en tävling i Göteborg nästa helg, Bojan ska gå en K1 match och jag kanske kan få en match om jag har lite tur, det är egentligen en tävling för dom som inte gått mer än 5 matcher men ibland blir det lite andra matcher också för att fylla ut.
Är ni i Göteborg kom och heja på.

Annars är det Danish Open som kommer bli debuttävling för mig, tror att det är Skandinaviens största 1 dags tävling i Kickboxning. det brukar komma folk från alla våra nordiska länder + lite till, riktigt roligt och en bra chans att få lite stryk.
Årets första Blåsippa eller ?

Tog en långsam promenad med Nisse och gissa vad jag hittade ------>>

Tänkte uppmärksamma något jag tycker är viktigt och antagligen rätt jobbigt att tänka på för en del.
Jag tjänstgjorde på Balkan under kriget det var på 90-talet, FN fanns kvar in på 2000-talet, men jag var där på 90-talet.
Den tiden förändrade min syn på världen radikalt, det var på gott och ont.
Jag skulle inte vilja vara utan denna upplevelse, men det finns saker jag önskar jag inte sett. Det var ett brutalt krig på många sätt inte minst för civilbefolkningen.

Vi har före och efter Bosnien konflikten skickat unga män och kvinnor till olika delar av världen för att delta i konflikter, under FN flagg, Nato ,EU mandat,det görs för att det finns ett politiskt beslut att Sverige som nation ska hjälpa till.
Det betyder att vi har män och kvinnor i detta land som frivilligt riskerar sina liv för att göra det vi som nation åtagit oss, för att hjälpa andra människor i nöd. Det gör mig stolt !!
Men hur behandlar vi våra återvändande veteraner,  så där skulle jag säga.
I många länder i världen hålls veteraner högt, man kan vara stolt och får respekt för sina insatser så är det sällan i Sverige.
Det är omöjligt att delta i en väpnad konflikt utan att bli berörd och för en del innebär detta svåra problem när man kommer hem, då hjälper det inte att folk kallar en krigshetsare eller mördare när man återvänder.
Men så är det väl inte i Sverige tänker ni, jo så är det ibland.

Det har sänds en radioserie nyligen som är värd att lyssna på, så ta er lite tid och lyssna, länken finns Här
Som vanligt är det mina betraktelser av världen, ni får gärna delta i mitt sätt att se på det, men det är helt frivilligt.

Hoppas att jag snart ska vara så frisk att jag kan träna igen, blir mindre tid för min hjärna att fundera då.
På gott och ont så klart.
Är ni sugna på lite träningsutrustning från Sportgymbutiken så finns det en rabattkod i gårdagens inlägg ni kan använda.
Full fart mot fredagsmyset, själv ska jag gnaga på en morot och baka en ormtårta till Marcel som fyller år i morgon. Så här såg den förra ut, vi får se hur det blir denna gången.




Ta hand om er.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra