Tjo

Fick en del trevlig respons på inlägget igår och det är jättekul, att några vill hänga med på mitt senaste stolleprov.

Så vad gjorde jag igår då,  crossfit på förmiddagen och vi har testveckor där. Och gårdagens test var 500 m rodd samt doubel unders eller två vev per hopp .
500 m rodd är en sprint som kan ta livet av en och ja det gjorde den, satsa som en vettvilling så klart jag lättar från sätet och slog ner röven på stången....... mmm det gjorde ont och jag missa tid.

Gjorde 1,40 min på 500 m så det får väl duga som utgångsvärde,sen har vi detta med doubel unders inte något jag är bra på ,hoppa rep kan jag men detta fenomen vill sig inte .
Ett något kort rep (det längsta i lokalen), som med jämna mellanrum klappa till mig i bakhuvudet under mina smått komiska försök att få till fler än 2 i en rad klart roande för mina medmotionärer men det bjuder jag gärna på. 

Nils Bäckström 8 veckor
Ska se till att lära mig detta en dag,sen var det en massa hushållssysslor som tvätt, matlagning.
Usch så tråkigt men jag var ju ledig och Maria jobba så det är rättvist, lång promenad med Nils väldigt skönt att gå tycker jag rensar huvudet lite och ger tid att tänka sen håller ju Nils nästan alltid med.

När jag bestämde mig för att ge mig på denna utmaning, så var jag tvungen att ställa mig på vågen för jag vill inte boxas tjockisklass +94 utan semitjockis -94. =)

99,7 kg hmm om man betänker att jag vägde typ 87 kg i maj förra året så har jag jobbat rätt bra.
Ok jag har tuggat till det själv så det är bara att ta tag i, skärper till min kost och ökar träningsdosen.
Första veckan går jag ner till 97,4 coolt tänkte jag, detta blir nog inte så jobbigt, men denna veckan vill inte kroppen släppa ifrån sig så mycket.
Inget konstigt med detta bara lätt irriterande, och precis på det sättet min kropp brukar reagera.

Så hur gör jag när jag ska gå ner ,kom ihåg att detta är vad som fungerar för mig. Vi är alla olika och bör ha olika sätt som passar våra kroppar .
Men jag ser helt enkelt till att göra av med mer energi än jag stoppar in, enkelt.
Och jag minskar på kolhydraterna,äter mycket rå vitkål och sallad istället för ris,potatis och pasta.
Jag ser till att få i mig bra fetter och ordentligt med protein, kosttillskott då NEEJ !!! så lite som möjligt eller i huvudsak när jag av någon anledning inte hinner fixa riktig mat.

Här kolla på länken och ställ er frågan själva,ta reda på hur det ligger till, ni behöver inte tro på mig.
http://www.youtube.com/watch?v=LOqy0DNpEbg#t=39

Nej tror jag ska ta en gubbatimme innan jag ska köra lite crossfit tror faktiskt att Nils redan har startat med sin timme så jag får jobba ikapp.

Förresten såg något så ledsamt  på min promenad idag, en pappa på promenad med sitt barn sittandes i kärran. 
Nyfiket kikande på världen och riktigt väntade på att Pappa skulle benämna vad som hände på den spännande promenaden. Men icke för pappa tittade på TV på sin mobilen typ Simsons jösses så ledsamt.
Helvete släpp paddor, mobiltelefoner stäng av TV apparater och prata med varandra, kanske även nån du inte känner det är inte farligt.

                                                   Ta hand om er.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra