Söndagsmys

Så skönt, då var sista natten avklarad för denna gången nu är det några dagars ledighet.
Lite konstigt att vakna när det är tyst i huset, denna veckan har vi alla barn så vi är ju fem och då är det sällan tyst om man säger så.

Tänkte att jag skulle säga något om detta med att blogga, för alla som känner mig väl vet att jag är mer av en talare än skribent, jaså ni har redan listat ut det ja.
Så varför ger jag mig på detta förutom att jag faktiskt tycker det är rätt kul att dela med mig av mina stolleprov, jo det är ju så att det kostar en del att delta i ett EM och jag har gjort ett antal internationella tävlingar, många pengar har det blivit ner i det hålet.


Detta är inför ett VM  med mina vapendragare Elisa och Daniel
Smek AB gav oss stöd den gången 
Så denna gången tänkte jag att jag ska ha en bra plattform att erbjuda sponsorer som kan tänkas vilja stödja detta projekt.
Alla former av stöd är välkomna pengar, boxnings grejer, kläder, mat, bensin, hotell med mera.
Så är det någon som vill hjälpa till eller känner någon som kan tycka detta vore kul att få stödja, hör gärna av er.

Ett annat sätt att stödja är ju givetvis glada tillrop, att dela ut bloggen till andra som ni tror skulle kunna ha glädje av mina eskapader.Ja nu har ni fått ta del av tanken med det hela, rätt eller fel inte vet jag.

Känner lite lätt ångest inför dagens Crossfit pass som startar om ett par timmar vi får väl se om det frambringar det samma när jag väl är där. 
Idag är det teampass,brukar bestå av ett gäng bestialiska övningar som man som grupp ska ta sig igenom på så kort tid som möjligt.Har hittills inte lyckas göra ett av dessa pass utan att vilja spy och jag misstänker att dagens inte blir något undantag,full rapport följer lite längre ner.




Ok hjärnan funkar inte så bra idag heller, en timme sen till Crossfit passet.
Dum huvud får kroppen lida heter det ju så det var bara att åka hem och straffa kroppen .

Bestämde mig för att 7 km löpning följt av kortleken var lämpligt belöning för min kropp.Kortleken tänker ni nu är det riktigt snurrigt i gubbens hjärna.

Nej det funkar så här, ta en kortlek dra ett kort gör kortets värde i form av benböj djupa fina benböj,nästa kort armhävning nästa kort situps,börja om på benböj. 

 Ja ni fattar tills kortleken är slut och självklart på tid era latmaskar. 
Min totala tid för dagen med löpning var 53 minuter och lätt blodsmak i munnen.Om det är någon som har lust att räkna ut hur många reps det blir på en kortlek så gör gärna det ,vore kul att veta.
Min hjärna har gått på semester kan ju inte ens hålla tiden.

Kortleken är inte min uppfinning den lärde jag mig på 90 talet någon gång det var en berömd amerikansk fotbolls spelare som jag glömt namnet på, som gjorde detta som rutin innan han somna dock utan benböj den detaljen har jag lagt till.

Nej nu ska jag laga mat till gänget tror jag ska ta ett litet glas rödvin till maten ska vara bra har jag hört eller bara gott kanske 

                                                            Ta hand om er


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra