Slarva med maten igår .

Slarva med maten igår, då inte på det goda sättet att äta en massa gott utan på tok för lite.
När jag äter för lite blir jag gråtmild , typ lipar till extrem makeover på tv och sånt, coolt va.
Maria märker rätt fort när jag slarvat ,antar att jag blir irriterad och tråkig att ha att göra med, så med rätta fick jag lite bastning.

Är nog på det stora hela rätt tråkig just nu, är trött hela tiden,rätt irriterad så jag är väldigt tacksam för att Maria står ut med mig,dieten är snart klar och då blir det lite roligare igen,promise, tack igen hjärtat.

När vi ändå talar om diet så fick jag ett  litet ont öga av Lars idag, han tycker nog att jag skalar av lite mycket vikt per vecka, speciellt när det sliter på mig som det gör just nu.
Ja ett kilo i veckan är tufft tempo men jag har gjort det förr och vill ha det gjort.
Så jag får väl bita tag och köra på någon vecka till ,sen får det bli blommor och choklad till Maria och jag har alla hjärtans choklad sparad,tror jag sonen kan ju hittat och ätit upp dom.

Dagen har innehållit Crossfitt som idag bestod av mycket frivändningar, grymt bra övning men svår att göra på rätt sätt.
WOD idag var frivändning sex stycken samt armhävningar i ringarna 6 st på en minut, det som blir kvar av minuten vilar man.
Sen startar man om varje hel minut i 8 min. Tyckte det var helt ok inte alls lika jobbigt som gårdagens WOD den var grym.
Avsluta det passet med mjölksyra träning för armar och axlar det var jobbigt,samt rörlighetsövningar och vi kunde konstatera att det ger resultat.

Hem ta lite käk i form av protein och en banan sen 40 min promenad med Nisse gubben, vi träffa Iris som är  en annan Jack Russel hon brukar alltid hålla sig på vänskaps nivå när Nils blir amorös men icke idag, idag var allt tillåtet.
Man kan säga att Nisse var lite frustrerad när jag kopplade honom och vi lämna Iris ifred .
Är inte beredd att bli farfar riktigt än.

Mer mat i form av äggröra och lite Pad thai som fanns kvar från förra veckan , Maria säger att jag är en soptunna som äter allt, va då det smaka ju gott och har stått kallt sen förra veckan so what.
sen kom dagens höjdare Gubbatimmen jösses va gött det är.
Vid detta laget så var Nils sig själv igen och kom och la sig hos mig .

Slog upp mina ljusblå en timme senare för att sticka iväg och bli filmad ihop med Karen, en reklamfilm som ska användas av Skövde kommun,jag var statist Karen stjärna hmm.
En timme kickboxningsträning, med Steve som inte varit och boxats på säkert en månad, såg faktiskt lite rund ut i kanterna.
Men det var väldigt kul att se honom igen .Steve är väldigt bra boxnings sparring för mig, han väger dessutom mer än mig nu så det blir snabbt tungt för mig kul.

Nu är det dags för mer mat och sen ska jag inte göra mer idag eller, jo jag ska förbereda för morgondagens självskydds utbildning på räddningsskolan.


                                                            Ta hand om er



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra