Dags igen så häng med.

Tänkte nämna en person som finns i min vänskapskrets som gång på gång slår mig som fantastisk på det där sättet att man nästan blir avundsjuk.

Jag pratar om Roger Henberg, inte en av mina närmaste vänner, men som varje gång han dyker upp ger mig en härlig känsla av att detta är en genuint god man.
Roger är alltid så där härligt uppmuntrande att man inte kan låta bli att ryckas med, och tro på vad han säger, det känns aldrig falskt antagligen för att Roger faktiskt verkligen menar vad han säger.
Roger berömmer gärna andra, talar om hur fantastiska vi är, fast vet du vad Roger jag tycker att det är du som är fantastisk. Fantastisk som kan se det goda och bra i andra människor och säga det till dom.

Sluta aldrig att var som du är lova mig det, finns det något jag kan göra för dig säg bara till ok Champ.
Jag vet att du har ett krig att vinna och dom små jävlarna har inte en chans.

Jobbade natt och har sovit gott, gillar verkligen att komma hem på morgonen vara så där skittrött och veta nu ska jag få sova.
Det är då det är så mysigt att inte somna direkt utan äta lite frukost med familjen, titta lite på tv och slutligen krypa ner,det är nu som Nils för det mesta passar på att krypa upp i armhålan på mig och ligga riktigt nära, i vanliga fall är den platsen upptagen av Maria även om Nils smiter dit så fort han får chansen.
Dom där två krigar lite om vem som ligger där mest, eller vem som kan komma närmast, ganska underhållande ibland.

Maria ligger på min arm och Nils kryper upp på mitt bröst, försöker slicka Maria i ansiktet så hon flyttar på sig,Maria puttar ner Nils som tar Marias socka, och när hon jagar honom springer han och lägger sig på min arm, ja ni fattar, och allt för att dom vill vara nära lilla mig ,härlig känsla och som sagt underhållande ibland.

Dagen har bjudit på en lång promenad gick och mötte min son, som gick hem från skolan, mysigt att gå ihop medan det små snöa lite.
Jag går i snitt en 6-8 km per dag inte för vikten utan för att det är skönt och Nisse älskar det.
Har mina bästa brainstormar när jag går och inte så lite folk får skäll när jag promenerar, ja i mitt huvud då eller ibland högt också.

Körde ett pass Crossfit på eftermiddagen, är alltid lite seg när jag jobbat natt. Avsluta med extra mage 100 st situps och tortyrövningarna för ljumskar och axlar.
Detta var dagens WOD
Cardio:
TABATA Intervaller 20/10
2 min vila mellan stationerna
1. Row              x 8
2. Sprint           x 8
3. Jumping pull-up  x 8
4. Burpees       x 8


Man kan hitta dagens WOD på Crossfit Skövdes hemsida, ny WOD varje dag HÄR är länken
eller ännu bättre kom ner och var med prova på pass finns det på lördagar och det är gratis.

Om det är någon som är nyfiken på vår klubb så finns det en länk HÄR
Här har ni en film som Daniel Karlsson gjorde när vi starta SRFC det är klipp från Daniels och min karriär, finns några goa trynstötar där.




Ta hand om er






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra