En månad, tiden springer eller.

                                                           Hej

Vaknade och det var frost ute, ja ingen överraskning men det är så definitivt. Nu dör allt eller går i vila. Skit samma allt blir grått kallt och trist, och skiten håller på till typ slutet på mars.
typisk en sån sak som det är helt meningslöst att gnälla om för det går inte att göra nått åt.

Om nån jävel säger att det är så mysigt med höst och fint med färgerna, man kan tända ljus osv. NEJ det är det inte. 
På samma sätt som det inte är kul med 1000 burpees, 100 ok men inte 1000 st.
Så gnäll delen över, ja Roger det måste vara lite gnäll med =).
Annars är det fan rätt bra.
                                                                    Frost,va fan!

Fick en annan medicin till natten, ett anti inflammatoriskt så nu sover jag helt ok och har börjat kunna låta bli smärt medicin på dagarna samt kan vara uppe och greja mest hela dagen, blir lite vila vid 14.30 typ. 

Saker jag gjort gått runt kvarteret med kryckorna ca 1,5 km backigt, cyklat med nisse väldigt sakta men helt underbart.
Kan säga att Nisse var så lycklig, även om han nog tyckte att vi var lite långsamma. Sov som en gris i solen när vi kom hem. Den hunden älskar att ligga i solen.


                                     
                                                                 Men kom nu då


Har börjat kunna göra saker hemma, tycker ju inte om att andra gör saker jag kan göra själv.
Så att jag kunnat tvätta, städa och varit och handlat, lagat mat tar hur lång tid som helst men är hur gött som helst för mig.
Och hur gött som helst för Maria som fått göra massa saker som jag brukar göra, men nu är jag på G och det är bra.

Apropå Maria den lilla loppan, hon vet hur man boostar reservdels gubbar hon!
Jag tog bort bandaget som satt över såret i tisdags samt stripsen, eller jag gjorde inte det utan jag vände upp min vad jag trodde rätt fagra röv för att få det bortplockat. 

Maria drar misstänkt sakta bort det mycket väl fastklistrade bandaget, ja min röv är hårig. Samtidigt som hon ler, skulle säga elakt. 
Påpekar detta men inte hon inte, bort med strips. Lätt klapp på skinkan och den börjar allt bli rätt platt den röven nu när du inte tränar säger hon och skrattar...

Så kränkt, hon ska få för platt hon. Ja ja hämnden är ljuv min kära.
Men på det stora hela så är det mesta bra, upptäckte dock ett problem eller inte egentligen men vill själv ni vet.
Behöver klippa mina tånaglar ! Och jag får inte böja höften mer än 90 grader.


Funderat en del på om det går att lösa, men nej jag får nog krypa till korset och be Maria klippa. Har nog inte låtit någon annan klippa mina naglar på iallafall 42 år.
Känner viss oro, Maria sax, mina små eller långa tår undrar om jag varit snäll nog eller om det möjligen blir ett oj då nu var det bara nio.

Resten av veckan innehåller besök hos Annelie, kan nog vara så att jag kommer få skäll eller hon skäller ju inte men tittar på en, ja ni vet som fröken gjorde i lågstadiet, när hon visste att du hittade på bus men inte riktigt kunde bevisa det.
Värsta är att hon alltid har rätt precis som fröken men...


På lördag ska vi på bokrealease party, mitt första. Det är Kerstin som släpper sin första bok. 

Jag håller på och läser, den är mycket bra. Läser den sakta för jag vill inte riktigt att den ska ta slut. 




                                               Köp den och läs ni kommer inte ångra er.


                                                                 Sköt om er.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra