Dryg vecka in i reservdelslivet.

                                                                 Hej !

Fredag drygt en vecka sen jag fick en ny höft, händer ju inte så mycket roligt. Alltså sånt man vill dela med sig roligt, sen tycker jag ju en del saker är skoj men inte är helt säker på att det är morfin kul, jag är sjuk i huvudet kul eller faktiskt kul. Up to y friends here we go.

Dagarna ser ganska lika ut, vaknar vid sex, behöver då smärtlindring. Sen vid lite efter sju beroende på hur sen Maria är bär hon upp en kopp kaffe till mig. Hon är bra gullig ibland Loppan.

Ligger vi där Nisse och jag, dricker kaffe, halvslumrar eller Nisse sover som en stock ofta uppkrupen i min armhåla.


Läser lite, somnar lite ja ni fattar runt 10 smooothietime. Och ungefär nu blir det rehab övningar och armhävningar.
Fattar inte vilka klena armar man kan få av att ligga i sängen en vecka, helt sjukt va små dom blir. Nisse och jag flexa biccar igår Nisse vann, helt sjukt fast Nisse har sjuka biccar sånna jävlar armar.


Sen går dagen, läser, kollar nån serie, somnar, pratar i telefon kan somna då också. Underhåller Nils och väntar på om nån ska komma och ta med han ut, ja han skrev ju brev till grannarna om att han vansköttes av sin halte och lytte husse, att promenaderna fryst inne för att jag var känslig och gnällig. Tror också att han är lite förbannad för att jag inte tog med min höftkulan hem så han kunde få gnaga på den.
Ja vet visst är han äcklig, men Nisse sa bara, va då du behöver den ju inte längre och den var säkert delikat. Kan ju inte bara kasta delikata saker så där.



Iallafall brev till grannarna, så nu dyker dom ju upp och tar med honom på promenad och och grejer, hur jävla bra som helst, ja jag slipper ju åtminstonde höra gnället om höftkulan nån timme om dagen och Nisse får ut och gå.



Nån gång mellan 17-21 dyker Maria upp, hon har häst slut frågor. Och då blir det mat kanske om det inte är nått hästtjafs för då får jag fixa det själv eller helt enkelt ja svälta ihjäl.

Nånstans runt 22.30 blir det natten, hatar verkligen att sova på rygg. Att sova på rygg är egentligen det ända som funkat ok fram till typ i förrgår. Så natten har varit mycket sova 20 min byta ställning sova 15 min byta ställning, ja ni fattar hopplöst. Men för ett par dagar sen släppte det och dels har jag lättare att röra mig i sängen men det funkar att ligga på mage, sida även den som är opererad. Så plötsligt går det rätt bra,sover som skit men det gjorde jag innan operation också, men det går framåt.

Inatt vakna jag inte vid tre och var tvungen att fylla på smärtmedicin, det är bra skit att slippa. Vakna visst, men det berodde på att jag sov på min arm eller vad jag gjorde med den, den var under mig och kändes som nån annans, bara vände på mig och sov vidare. Går framåt.

Andra roliga saker som händer en dag på Vegavägen, gå och bajsa är ett äventyr som bör nämnas.
Man ska inte sitta så lågt för att det inte ska bli vinkel i höften så jag har ju en extra stol på toa, hög extra stol.
Detta resulterar ju i en fallhöjd på jajajjj ska vi säga 70 cm plus, bara det, låt det sjunka in. Medans ni skapar små fina filmer i ert inre så ska jag förklara för er att om man äter opiater dvs morfin blir man hårt i magen, hård så man får medicin mot det.
Addera ca 10 koppar espresso till receptet, voila

Nu har vi 70 cm fallhöjd, en igångsatt mage som väntar ivrigt på att leverera stooora mycket hårdpaketerade varor, gärna i med hög fart. Blir rätt mycket hålla mot, fan det där känns inte bra, helvete det är en... teddybjörn, håll hårt i handtaget släpp efter föööööd... har du nått att fundera på Lars T.

Tar ca en sekund innan hjärnan fattar att det här kommer inte bli bra, när den massa träffar vattenytan som är hopkopplad till denna strutformade toa förlängning så drabbas ju så klart min nakna röv av  nån form av tsunami liknande våg rakt upp i arslet, nej man hinner inte undan, nyopererad höft= inte snabb.

Nästa tanke är fan så stor och hård som den var måste skithusstolen gått sönder, nej nog med skitprat. Plumspapper visst om man vill adderar papper i tsunamin. Blev det en sån där vacker inre bild igen =)

Kerstin, CrossfitKerstin, FörfattarKerstin hon dök upp i mitt sovrum en kväll så jävla glad blev jag. I mitt sovrum för jag inte orka gå ner och Kerstin kan man be komma och sitta på ens sovrumsgolvet och prata med en stund det är ok.

Jag fick en  present som jag velat ha länge som jag inte tror jag får säga att jag fått. Så jag säger inget men jag blev väldigt glad över presenten och över besöket.
Tror fan jag ska ta ett litet glas vin ikväll.

                                                         Sköt om er


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra