Regn och bra nyheter.

                                                                           Hej !


10 dagar kvar till det är dags att börja jobba, måste säga att det kommer bli en utmaning har nog inte haft en enda dag på semestern som jag inte varit tvungen att lägga mig ett par timmar för att få det att funka.

Nu finns det säker ett gäng som tänker men träna inte då din nöt, inte ett alternativ dels så behöver jag röra på mig om jag inte ska bli urstel i höften och dels behöver jag träna för att inte folk ska bli avrättade. Nej men seriöst om jag inte får träna och få lite sinnesro blir det inte möjligt att vara nära mig, fan inte ens jag står ut med mig själv.




Hur är det annars, jo vikten har stannat av lite men det är en platå. Har kunnat sänka dosen antiflammatoriska och ändå få smärtlindring och det är skitbra för allt möjligt mage, blodtryck osv. Och det var det primära med kost omläggningen så det är en vinst.
Sen har jag slutligen fått en tid, för första besöket hos Art klinik som ska operera mig 21/8 blir det av. 
Borde gått fortare men Skövde har uppenbarligen admistrativa problem, och då menar jag massiva problem. Hur svårt ska det vara att få med alla papper med rätt stämplar och godkännande redan första gången, att det sen tar mer än en månad att rätta till det är SKANDAL.

Jag fattar att det inte i första hand personalen på ortopeden i Skövde som ska ha skäll, dom gör säkert sitt bästa. Men organisations mässigt, personal täthet osv så får jag säga att det suger. Nog om det, en sjukförsäkring är nog tyvärr det enda så man inte behöver hålla på med detta i framtiden.

Mer roliga saker, jo kommer att coacha landslaget på Vm igen. Det är så klart en del saker som måste funka men jag tror det är möjligt. Blir såklart mest strategi och mentala biten för mig men det är skitkul så det gör jag gärna. Blir ett bra avbrott i rehaben till höst. Vm går i Budapest i början på Nov.

Hade besök av min vän Davidsson i veckan vi drack en del vin, alldeles för mycket för att det inte skulle bli riktigt plågsamt på träningen dagen efter, men dum huvud ja ni vet. 
Vi har båda tjänstgjort i Bosnien under kriget och bestämde att vi skulle försöka göra en resa i missionsområdet nästa år det ska bli så kul och intressant, så mycket minnen och känslor.
Nisse blir alltid bakfyllehunden när vi har folk på besök, hans lilla hjärna får så mycket att hålla koll på så den är helt slut dagen efter.



Maria har fått jobb, äntligen. Kommer kränga hus åt mäklarhuset i Falköping hur bra som helst. Det betyder också att jag behöver en ny dagmatte/husse åt Nisse åtminstonde tills jag är opererad och hemma.

Har tänkt en del eller det gör jag alltid men, detta är ju inte första gången som jag har haft skador som varit riktigt allvarliga. Fick ju ögat utpetat och ögonlocksmuskeln avsliten när jag spela Amerikansk fotboll. Tog mig igenom det och då ska det nog fan gå bra att få en höft utbytt. Lyckades ju bli världsmästare efter den olyckan så vem vet.
Glöm inte att kolla på crossfit games dom är fan otroliga atleter.
Undrar om man kan få sin höftkulan i en glasburk att ta med hem...

                                                   Efter första operationen, rätt ung =)                                                     



                                                                   Sköt om er.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra