Jobba heltid och delta i livet.


                                                                  Hej

Förra måndagen börja jag jobba efter sommarlovet, kul att komma igång även om jag kunde känna vissa tvivel kring hur det skulle funka.
Bestämde mig iallafall för att nu kör vi en helt vanlig vecka jobb 8 timmar, träna och ja ni vet allt annat laga mat handla och allt det andra skitkuliga man gör i livet. Mycket för att få koll på om det skulle funka.

Måndag 8 timmar jobb check, träna lugnt pass mest styrka, benböj och sånt modifierat ofc.
Kände väl redan kl 16.00 att jag helst ville lägga mig i fosterställning. Sov inte så bra den natten.

Tisdag pinne i ögat ont, gjorde 8 timmar jobb. Ville lipa på vägen hem avboka träning intog fosterställning, sömn nej den hoppa vi över.
Sen ramla skiten bara på, tänkte ok jobbar bara så får vi se. Blev inte bättre tvärtom stelna till och fick svårare att röra mig och mer ont. Sömn något mer eller ja typ 3 timmar men det är jävligt mycket mer än inte alls, bara så ni vet.

På torsdagen var jag så uppsnurrad i hjärnan så jag var tvungen att träna, Maria och barnen drog till Varberg över helgen och det var nog tur för jag var irriterad tom på Nisse.
Hela fredag kväll liggandes, drack vin med sugrör för jag inte orka sitta upp bara det.

Lördag var det Crossfit fest, skulle blivit lekar på dagen som jag skulle hålla i, blev tyvärr inställt så hela lördagen ryggläge, sonen kom vid 16 och vi grilla burgare.
Jo och så lyckades jag ju nicka köksskåpet så pass till vida att huvudet sprack, blod i hela köket. 
Hade loppan varit hemma skulle det blivit ambulans till akuten. Nu var hon inte det så jag städa upp invänta sonen, som fick kolla på det och göra rent. Så nu har jag större hål i huvudet än vanligt. 

Grymt trevlig fest,go mat trevligt folk allt kanon när resten drog och dansa något jag var rätt sugen på var det bara att åka hem, den höften skulle definitivt inte dansa nått.

Söndag gick jag nästan bara ur sängen för att pissa och äta nått, önskar att det varit bakfylla som placerat mig där men så var det inte. Man kan väl säga att jobba heltid och delta i ett aktivt liv inte gick så bra den veckan.



Igår var jag i Jönköping för att träffa läkaren som ska operera mig, vi diskutera och jag förklara hur det blir. Ingen träning mer stelhet mer smärta ingen sömn. Om jag inte kan lägga mig ner och vila på dagen funkar det inte att träna, ja en basic rövcirkel 

Men han tyckte väl inte att det var något alternativ att inte var sjukskriven. Så sjukskriven tom 22/12 heltid...
Operation senast början på okt men står på återbudslistan med högsta prio och allt gjordes klart igår extra röntgen, blodprover så nu hoppas jag med allt som går att det blir ett återbud.

Kom överens med chefen att jag kommer testa och se om jag kan jobba två fm i veckan fram till operation, blir inte bra om jag bara går hemma och brainfuckar.

Har allt svårare att gå, och då menar jag lite längre och med fart typ nån mil eller så. Gillar att gå speciellt med Nisse väldigt bra sätt att sortera tankar på. 

Men igen fan den som ger sig så idag har vi testat att cykla. Jag ska cykla mycket det är bra, Nisse har rätt små ben så cykla fort med honom blir nog inte så bra. Så vad göra jo Nisse åker cykelkorg delux vissa sträckor och sen får han gå och sniffa och göra allt det han gillar medans jag kan sparka mig fram på cykeln.
Vi testa idag det gick över förväntan, så nu kan ni få se oss swischa fram i och runt Skövde. Om man vill ha riktigt kul, kan man komma och kolla på mig när jag springer i bassängen iförd sparkdräkt, detta roliga händer på tisdagar och det är också väldigt bra för mig så det ska jag göra from nästa vecka. Ni kanske kan få en bild men...





Nej nu får jag ta tag i skiten se till att vara i så god form det bara går för att operera bort skiten, rehaba och sen fortsätta med livet. Kanske se om jag kan få så pass ordning på höften att jag kan dansa lite på fredag, det är ju matfestival så nån ska jag väl kunna lura till mig en dans av 😊

                                                               Sköt om er
         
                                        









Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra