En riktig skitvecka eller...


Veckan har mest varit sova dåligt, lite träning och det betyder att humöret är likvärdigt med en gravid kobra blir irriterad på allt. Har verkligen försökt låta bli att säga vad jag tänkt för det har varit mycket tankar om att tejpa handgranater dikt an folks huvuden.



Idag har jag varit hos sjukgymnasten och fått en ny smurfröv gjord, så antagligen blir jag snäll som en vårvind när musklerna slappnar av, eller inte.
Vet att idag ska jag träna, det är kortleken och den ska drivas igenom med rasande fart och blodsmak i munnen.

Veckan har haft en del ljuspunkter som bio med Marre, vi såg King Arthur riktigt bra film.
Hälsodag med ungarna i skolan, romwod, parbasket och annat rolig. Jag är rörligare än dom flesta pojkarna i årskurs nio, skrämmande men sant. Man kan hoppas att det öppnade ögonen på några när dom fick klart för sig att dom är mindre rörliga än en 48 årig gubbe som väntar på en ny höft.

Jag och Maria har haft årsdag det var fyra år sen hon kom på date och sen stanna hon, tandborsten hade hon med sig direkt. Jag är otroligt tacksam att hon står ut med allt jag hittar på och gör. Bara det att jag inte sover periodvis med allt det som kommer med det är ju ett under att hon står ut med.
Vi firade med god mat och ett bättre rött vin, samt att jag fick en ask med romerska bågar något jag älskar och slukar med hög fart, lite som en beduin i öknen som hittar vatten eller vad vet jag om det fast ni fattar.



En annan sak den jäveln som stulit våren ser fan till att lämna tillbaka den nu eller också kommer jag att få ett spel på riktigt, vi pratar armagedon style.


Fan vad jobbigt det är att vara mentalt fet, ja och på riktigt. Men jag är nog mest mentalt fet,än så länge. Va fan pratar han om nu då ?
Ni vet när man inte tränar på ett par dagar eller inte kommer upp i den dosen men vill under veckan.      Och vips är man mentalt fet, eller jag iallafall. Jag blir urfet på gränsen till grotesk, fundera på pyjamas för att Maria inte ska behöva beskåda hemskheterna. Man kan ju se det på riktigt eller...

Jag fattar ju att jag inte är speciellt fet men känslan när det händer hemskt, fast det finns ju som tur bot räcker oftast att träna ett par dagar i rad så är man på banan igen, mental smal igen så skruvat och jag fattar ju att det är sjukt men jag blir ofta mentalt fet. Typisk mentalt fet diskussion hemma i badrummet. Jag får syn på den grotesktfeta mannen som påminner om mig själv i spegeln och säger till Maria "fan va fet jag är helt sjukt "
Maria "det är du ju inte"
Jag irriterad på riktigt, fan ljug inte jag är ju fet jag har ju ögon att se med kolla, här drar i valken
Maria suckar och går sin väg, himlandes med ögonen med all rätt eller...
Jösses igen att hon står ut är ett under.



Nu vet jag att mitt förhållande till vikt och mat är skruvat 10 års dietande har inte varit nyttigt.
Jag har hållit på med ett experiment en period som jag tycker är intressant, periodisk fasta.
I mitt fall betyder det att jag inte äter mellan 20.00 och 12.00 och äter normalt mellan 12.00 och 20.00.
Vad jag kan märka efter drygt 6 veckor är att om jag har bra träningsvecka, sömn osv så går jag ner ca 0,5-1 kg i vikt och jag är väldigt mycket mindre sugen på att småäta vilket tyder på stabilare blodsocker. Jag trodde när jag starta att det skulle bli väldigt svårt att inte äta frukost och sen fungera normalt hela fm, men det är nog tvärtom, jag är stabilare i humör och piggare än innan.

Det är självklart väldigt individuellt hur man funkar och det som passar för mig kan vara skit för någon annan men att testa sig fram och lära känna sin kropp och sitt sinne är inte farligt.
Det viktiga tror jag är dock att testa under en period över ett par veckor innan man utvärderar, och är det bra för just dig fortsätt om inte skit i det, det finns väldigt få patentlösningar som passar alla när det kommer till våra kroppar och sinnen.

Om posten lyckats med att leverera min nya robotgräsklippare idag så tänker jag ägna tid till att installera den i helgen. Övrigt blir det träna, grilla om det inte snöar samt vila och sova lite under helgen. Och så ska jag vara avundsjuk och heja på mina crossfit vänner som tävlar i helgen, väldigt avundsjuk.
             
                                                         Ta hand om er och ha en go helg.






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra