Tjena
Veckan som gått ja löpning en del intervaller har det blivit en del styrka, explosivitet och idag körde vi mjölksyra träning. Vi som i jag, Maria och Sandra imorgon blir det ytterligare ett styrkeorienterat pass innan jag kör boxning. dagens pass blev riktigt jobbigt då jag missbedömt mitt näringsintag så första två varven inga problem sen bara tvärstopp mjölksyra klenhet ja allt ni vill och sen lätt illamående, jaja men jag tog mig igenom det.

Maria jobba på bra som vanligt och mådde härligt illa på vägen hem, väl hemma var det någon som slog till av knappen så när jag fixa mat dog hon i soffan och sen dess här hon inte kommit upp får väl se om hon kommer upp ur soffan för att gå på bion vi beställt biljetter till men det var kl 21.00 så jag hyser visst hopp än.

I väntan på maten
 Självklart var jag och Nisse på en promenad i det sköna vädret innan träningen, jag gillar verkligen inte hösten men idag var den riktigt fin, Maria ja hon vila lite inför träningen hihihi nej nu är jag mest retlig hon får vila för hon sov skruttigt inatt så det är helt ok.
Under min promenad så tänkte jag en massa som vanligt och det var mest på en EQ övning som jag skulle vilja jobba med på temaveckan som vi ska ha på skolan och den skulle handla om en fördom kring att invandrare på bidrag skulle ha det så fett ställt på socialbidrag.

Om jag bara kommer på en riktigt  bra slutknorr så kommer det bli en grym övning med bra ögonöppnare för många av våra elever och lärare. Jag bara älskar att ställa frågor och som skapar dilemman i den som svarar och på så sätt få dom att titta på nytt på sin ståndpunkt, Ordets makt är grymt häftigt.

Annars går det mesta som det ska jag ligger ca 2 kg över matchvikt och då äter jag en del glass, känner mig i rätt god form utan att vara toppad, vilket är bra för det är en bit kvar. Har ont i ryggen fortfarande inte alls när jag tränar och är varm men i vila så har jag en irriterande molvärk, Foamrullen hjälper samt stretch så det blir det flera gånger om dagen. Tänkte nog se om jag kan få en kiropraktor tid, det är ju så jävla dyrt bara. Ja pengar ja det kommer kosta mig en veckans tjänstledigt utan lön samt 4500 kr att delta på Em, sponsring i pengar eller mat kanske någon frivillig!!!

Nej nu ska jag duscha ja det har tagit en stund sen vi kom hem men... Pannan stod still och det fanns inget varmvatten vilken lycka precis det man vill efter ett hårt pass NOT. Sen blir det bio och lite lösgodis läs winegum, imorgon kör vi igen och då blir det 2 pass samt ett par timmar i skogen med min vän Gert, vi ska plocka svamp det är en syssla som är balsam för själen och lycka för gommen.


                                                                     Ta hand om er.







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra