Lördag

Veckan har varit spännande och lite annorlunda missa Onsdagen boxningsträning för jag deltog  ett möte om integration i skolan fick möta härliga och undrande föräldrar. Jag fick också se och möta rasismens fula ansikte igen, var jag obekväm YES och sa jag saker som man inte ska YES och inte heller denna gång fick dom mig att tiga och det är jag stolt över.

Varit hos kiropraktorn blev lite bättre men har fortfarande ont i min rygg, sprungit ett pass mindre än vanligt. Men det får vara ok ändå.
Annars har veckan innehållit trösta ledset barn diskutera livets vindlingar med kunskapströstande tonåring och hjälpa en annan att försöka förstå hur man kan bryta ett tobaksberoende samt fortsätta diskussionen med min sambo om våra olika sätt att se på saker jag ser funktion först hon ser till utseende först kan säga att vi kolliderar ibland, men det är ju två sidor av samma mynt vem som har rätt eller fel vet jag inte, frustrerad JAAAAA.

Har också fått be om ursäkt till en kollega för att jag i ett stressat tillstånd varit lite kort och bossig, lite som jag blir när jag vill att saker och ting ska gå undan, jag har ju en så klar tanke och struktur i mitt huvud konstigt att folk inte fattar eller.. Nä sanningen är nog att jag blir lite dålig på att kommunicera mina tankar när jag blir för stressad och extremt effektiv i mitt handlandet för att minska min stress, jag tycker att man borde fatta och hänga med på min tanke utan att jag beskriver den. Ja helt crazy men så blir det, som väl är fixa jag en möjligheten att be om ursäkt och förklara, att jag var stressad och i ADHD mode.


Idag har jag varit hemma och fixat lite varit och handlat, bland annat färg till Maria som måla en pall och en hylla japp i den färg som allt ska vara i VIT. Städat huset och pysslat med mina orkideer, Roger den jag fick av er i sommras blommar än. samtliga har blommor på gång så snart blir det riktigt fin i vårt köksfönster.

Bad, näring och dusch
Vid 15.00 stack jag och Maria iväg till CFS för styrkepass med explosivitets fokus, ja hon följer med frivilligt tror hon är lite självplågare. Ett helt ok pass inte så jobbigt som jag trodde det skulle bli men jag får nog ångra det imorgon då det blir syra och boxning. Vi vänta på att Nicole skulle komma till oss hon hade varit och lekt på leklandet så medans vi vänta så satte jag ihop en bonus det är ju trots allt lördag och lite godis kan man få. 30 situs 10 ring pushups 30 situps 10 ring pushups 30 situps 10 ring pushups och slutligen 10 situps så 100 situps och 30 ring pushups. Maria var mycket glad över sitt lördagsgodis speciellt som jag var klar innan hon kom till 50 situps och därför fick extra pepp av mig, ja jag har en sadistisk ådra.

Väl hemma fixa jag maten och Maria fixa lite efterrätt färska bär i smördeg med glass , vänta det kanske är det som är lördagsgodis... nej fys är bättre fast inte lika gott. Just precis nu slog det mig att om exakt en månad så kommer denna resa har nått sitt slutmål och jag boxas för allt vad jag är värd för att ta hem mitt EM guld.

                                                                      Ta hand om er.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra