SM guld

Så var det gjort igen nr 6 i ordningen var det nog har vunnit SM i fyra viktklasser nu och i fler blir det inte, viktklasser alltså SM guld det vet man inte.




Hur var det och blev det då, jo upp kl 04.00 ut med Nils kolla vikten 88,3 bestämde mig för att dricka lite kaffe, en kopp och 2,5 dl vatten. stack huvudet i en sopsäck klädde på mig varmt och satten mig i bilen för att hämta upp Sandra.
Karen var redan i Göteborg. Två timmars resa med ordentlig värme i bilen ger viss rövsvett om ni vill veta eller ja man svettas en del överhuvudtaget om man är klädd i sopsäck.

In för invägning fick ryta lite så det blev fart på skiten och be om ursäkt för mitt humör men men stå och snacka skit istället för att sätta fart när folk bantar så dom är genomskinliga hmm. 88 kg perfa Sandra blev lätt blek om nosen när invägaren sa -70 kg men men men sa Sandra skulle ju vara +70 bara en av många små men mycket irriterande saker som uppstod över dagen för att arrangören inte riktigt hade koll. Karen vägde in på 60 kg och drog fram ett Mc Donalds mål med dipp ur fickan och höll på att få stryk av folket i invägnings kön, sicken dåre tur att jag slapp se det, vid det laget stod jag på gatan och sörpla vätska som en häst.

Dagen till ära var det 6 skopor enerigdryck, 2 resorb och 4 skopor kreatin i flaskan blandat med 1,5 liter vatten som rann ner i två tag, sen in med en handfull winegum i truten och allt kändes ok igen.


Tog med oss två killar från Westcoast kickboxning och gjorde kaos av Frukostbuffe på Scandic, kändes som jag dött och kommit till himmeln bara att äta bröd ni fattar inte, hur som ett par tallrikar bacon och äggröra frukt ost skinka jos kaffe, dom gick inte pluss på mig kan jag säga, vi fick trevligt sällskap vid denna munorgasm tack Chefen och Rojas.

Sen stack vi till arenan och allt det där som hör till hände coachmöte domarmöte vänta, vänta ,vänta och vänta. Karen var först ut och man kunde direkt se att det var något fel, det var det Karen har mörkat att han lidit av huvudvärk sen han blev knockat sist, vätskebantning och slag i huvudet men en ev hjärnskakning som inte riktig fått läka ut. Korkat Karen jag vet att du bara vill boxas men korkat, förlorar stort för han gör inget på hela matchen och jag tar honom ur turneringen när han erkänt hur det ligger till.

Sandra ångar på i turneringen som bara hon kan fanns ingen som kunde stoppa henne det var bestämt att hon skulle äta segerglass, för det gör vi när vi vunnit och en stor glass blev det.
  
Turneringen starta klockan 12 jag gick min match vid klockan sex lång väntan var det, ägnade tiden åt att äta dricka och coacha. Vi var 4 st i min viktklass men två hade bokat av sen i onsdags !!! Så det var direkt final för mig, trist men skit samma det blev ju match och någon behövde få fan för dieten.
Min motståndare en kille från Göteborg, stor kille nästa lika lång som jag och bredare nu är var jag ju bred som en tändsticka, men Anton är en bra bit att tas med. Känner hans coach Robban väl och visste att deras taktik skulle vara att köra slut på mig och jag kan väl säga att hyperenergisk kände jag mig inte direkt. Jag gjorde en lååång och lågintensiv uppvärming med en rusch för att få upp hjärtfrekvensen mot slutet.

Som vanligt kom alla dom nervösa tankarna precis innan matchen, boom så small det nu jävlar ska du få. Min tanke var att se till att sätta respekt i honom från start så han inte riktigt våga köra på som han ville för att jag skulle få styra tempot. Insåg fort att Anton skulle få mycket svårt med min boxning om man är lite elak så kan man säga att han byggt en motorväg rakt till sin näsa för min höger och jag malde in rakat slag med högfrekvens i två ronder tills den näsan var färdig för slakt och domaren stoppar matchen, RSCH allt så referee stop contest head. Tack Anton för matchen vet att du var nervös innan och du ska ha en stor eloge för att du klev in på mattan.

Stort tack till Lars på Crossfit Skövde för fysträningen och goda råd nu är vi klara med del mål ett nu ökar vi. Lika stort tack till Sportgymbutiken för kosttillskott och träningsgrejer det är guld värt =). SRFC utan er vore detta inte möjligt så tack.
Sist men inte mist utan mest tack till min familj Tim, Maria och knattarna som stöttar hjälper till och står ut med mig.

Ska försöka ladda upp lite film från matchen men det får komma i ett separat inlägg kanske i kväll gillar inte att se mig själv boxas ser mest ut som smurfkalas men jag jobbar på det för er skull. Finns ett kort klipp på min instagram headkickanyone heter jag så klart,det är från första ronden innan dom behövde börja fixa hans näsa och det gjorde dom en bunt gånger läkte som Niagarafallen.

Idag äter jag vad jag vill när jag vill och hur mycket jag vill samma som igår efter matchen.  Imorgon kör vi igång igen, i morse vägde jag in på 91,8 kg  =) bajat tre gånger hitills idag.

                                                          
                                                                  Ta hand om er








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra