Inte fan får saker vara lätt.

Hej
Igår kom anmälningarna till Sm ut, man kan se vilka som finns i ens viktklass inte vem man möter. I min vikt klass och viktklassen över noll, zero, nada anmälda, var är alla tjockisar som jag vill slå på.
Panik va fan ska jag göra nu då, helvete all träning, bantande och annat mög. Jag får väl helt enkelt trycka ner mig till 89 kg, ja visst helt enkelt 5 kg på två veckor när man redan tagit 8 kg innan. Som sagt vem fan har sagt att livet ska få vara enkelt.

Klart jag kan banta ner mig, men till vilket pris. En jävla tur att Maria och barnen ska åka till Grekland sista veckan innan SM. Man kan väl säga att jag inte är en kul kille när jag bantar om jag inte grinar så är jag lättantänd som nitroglycerin som legat för länge. Risken för explosion är mycket stor med andra ord.

Får verkligen försöka skärpa mig den kommande veckan, dieten blir väl någonstans runt 100-120 g protein per dag den närmaste tiden. Tycker nästan synd om er också det kommer bli mycket matskrivande antar jag.
Nils är nog den som kommer gilla detta bäst, ett par mils promenader per dag är helt hans melodi, om det nu inte bestämmer sig för att pissregna dom närmsta 2 veckorna fast jag blir inte förvånad. Har dock inte fått svar om jag kan byta viktklass nu när det inte fanns folk i min men jag tror att det ska gå bra.
                                         

Var hos Sportgymbutiken och hämtade lite mer protein tog jordgubb denna gången, kört choklad ett tag och den är riktigt god även med vatten. Idag blanda jag jordgubb och choklad 50/50 blev riktigt gott testa gärna.

Ja jag vet iallafall vad jag ska göra ett tag framöver inte äta och träna hårt, vara snäll mot mina nära och kära och förhoppningsvis få massor med påhejningar från er. Slut gnällt nu kör vi, när jag vinner SM i -89 har jag vunnit i 4 olika viktklasser. Undrar om det är något rekord, men säkert inte för Totto har säkert vunnit i typ 6 olika = ) Tur att jag är lite äldre än honom så jag kan få ha det rekordet i fred när jag vinner.

Dagen har idag hittills bjudit på explosivitet träning, en Crossfit wod samt 12 km promenad med Pälsprinsen.
Planen är en timmes kickboxningsträning och 5 km promenad innan jag ska sova. Middag torsk, räkor och färsk spenat. Nu hinner jag med en halvtimmes vila innan träningen Zzzzzzzzzz.



                                                                     Ta hand om er



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra