Vinst im back

Gick upp 03.45 igår efter att ha sovit minst sagt halvkasst, skapade en swimmingpool av svett i sängen var tvungen att vända på täcket för det var dyblött.
In i bilen hämta Sandra som kokat kaffe tack och lov.Vi pratar om ditten och datten ungefär fram till Mullsjö sen gör Sandra det nästan alla som åker bil med mig gör japp somnar,dreglar på sig själva  och har det allmänt gött medans jag kör dom till vår destination. Mycket tid blir det att fundera över livet,knapra morötter och lyssna på Black Label Society vad mer kan man vilja ha, mer kaffe kanske tog slut i Tidaholm hmm.

                                  
    Vet att jag haft med denna bilden i bloggen förut men den är så sann. 4 timmar senare landar vi i Ängelholm och väger in, vi går ju fettoklass bägge två så vi får väga vad vi vill =) jag väger in på 95 kg med kläder på.

Hälsar på alla man känner, kramas med dom man inte sett på länge även kommande motståndare om det skulle var så att man känner varandra. Ni förstår i kampsport gillar vi varandra och har stor respekt för våra motståndare både före och efter matcherna. 

Sandra kommer ha match 19 och vara först ut, jag går sen match 26 och våra finaler har nummer 44 och 47, man avverkar ca 6 matcher i timmen och vi startar kl 11.30 så ja det var en lång dag med mycket väntan.
Tyckte att Sandra känns lite slö på uppvärmingen det fanns dock ett mentalt fokus som det var ett tag sen jag sett. In i ringen och gjorde det hon behövde för att vinna lyssnade bra på min instruktioner och utförde dom, vinst inte en av Sandras bästa matcher men helt klar godkänt och nog för vinst.
Min tur börjar fokusera och byta om då min motståndares coach som jag känner väl kommer och säger att det inte blir något för han har skadat foten och ja han halta lite. Det fanns nog en del nerver där också som hjälpte till att ta beslutet, men det är min tanke inte någon sanning så vidare på Wo så trist men men.


Kollar på matchen som kommer bestämma vem jag möter i final. En av killarna känner jag väl till och har mött honom många gånger i minst 2 Sm finaler, nej jag har aldrig förlorat mot honom men det är alltid riktiga krig som har varit hårfina, Markus har också varit min landslagstränare, senast när jag vann Vm. Så ja vi känner och respekterar varandra mycket. Den andra killen är från Malmö och jag känner till deras klubb väl, vet att det alltid är hög klass på¨deras boxare och dom har alltid bra driv och klipp i teknikerna. Som upplagt för ett krig. Ett krig blev det detta är tunga killar tror inte någon av dom är under 110 kg, jag var dock rätt säker på att Marcus skulle vinna detta och att jag skulle möta honom i finalen, icke sa nicke. Sebastian jobba riktigt bra med boxningen och avsluta med riktigt tunga bensparkar, kom en och annan högspark flygandes också.. hmm detta blir något att bita i. Är det något jag är duktig på som coach så är det att analysera motståndare och det går rätt fort så jag visste direkt vilken strategi jag skulle ha, men kunde jag utföra den eller skulle han vara för tung och snabb för mig.

Medans vi väntar på finaler så äter vi Sandras medtagna pastasallad sittandes i solen, blir inte mycket godare än så, tack för maten Sandra. Under hela dagen trillar det in sms från en vad jag tror något nervös sambo, vet inte om hon är mest nervös för att jag ska förlora eller få ännu krokigare näsa =).
Ok dags att värma upp, jobbar med en lång uppvärming med låg intensitet och när vi närmar oss ser jag till att få upp pulsen ordentligt under ett par minuter så att jag inte drabbas av syra direkt i matchen.

Dags att gå in i ringen och där blir jag nervös, händer nästan alltid trots att jag gått så mycket matcher och det kommer nästan alltid på samma plats precis innan jag ska kliva in i ringen. 
Tankarna låter ganska likadant, är du dum i huvudet, va fan gör du här, den killen kommer slå huvudet av dig, varför utsätter du dig för detta.
Numera är jag väl bekant med dessa tankar och har god kontroll över dom för jag vet också i samma sekund som domaren säger box händer det något annat i mig och det är en skön känsla, när jag sen får mig en smäll då startar motorn med ett rytande. 

Så hur skulle jag hantera denna motståndare ,jo med min favorit frontkick aka ont i magen smäll. tänkte inte låta honom komma intill och sparka söder mina ben och skulle definitivt inte låta honom slå krokar på mitt huvud. 
Så in med fronten i airbagen på han och det gilla han inte, få gör det. Blanda med jabbar straffa med rakt höger när tillfälle ges, mer frontkick och lägga in en del låga sparkar på benen. funka riktigt bra får ta en del kontringar på benen som jag inte riktig hinner undan, men det ger mest 1-1 i poängkorten. Dessutom ser jag god effekt av frontkicken och det tar inte så lång stund innan han måste vila sig lite för att luften smitit från honom.
Spark på pungen gör ont och det är sånt som händer i lowkick matcher,  den första som jag får gör ont men går ok att skaka av sig. Att domaren frågar är du ok.. klart som fan jag inte är ok jag blev nyss sparkad på pungen !!! det är inte ok men klart jag kan fortsätta jag står ju upp =) 

I rond två startar jag med att öka upp farten lite och det har god effekt då frontkickarna tagit kraft av honom det är grymt jobbig att bli sparkad i magen, det är som att någon tar stora stycken kondition från en.
Rond två som rond ett samma taktik bara lite högre tempo, och jag känner att detta har jag under kontroll.
Pang pungspark nr två denna gången bättre träff, igen inte med mening men det gör fan så ont ändå, denna gången blir jag förbannad och det hjälper mot den molande smärtan i pungen. Ger igen med några extra hårda sparkar i magen och en rak höger som jag tror ger honom en lite karusell känsla. 
NOT
Vinst, glädje, känsla av att jag kan fortfarande tävla och vinna och ja en något blå pung =). Sandra ska köra sin final bara två matcher efter mig så snabbt iväg och värmer upp henne det sista, nu känns hon mycket mer alert. Sandra är lite längre än sin motståndare så hon får en liknade taktik som den jag använde mig av, funkar perfekt, och Sandra kan utföra den vinst, två guld 100% utdelning ser bra ut inför Sm. 

Duschar och blir ombedd att hjälpa Jocke med sin match, han är lite orolig då han vet att motståndaren är en vass boxare, ok jag hjälper dig men om han kan boxas bättre än du så ska vi inte boxas med honom, kollar lite på hur han jobbar under början av matchen och ser snart var hålet kan finnas. Talar om för Jocke var han ska jobba, Jocke litar på mig och kan utföra det jag ber om och pang sitter som en smäck. Med känslan av kontroll ökar självförtroendet och snart sitter motståndaren på röven reser sig men matchen är klar, vinst Jocke. Det är ett nöje att coacha när man kan säga gör så och boxaren kan utföra det, vackert som en symfoni. 

Fyra timmar i bilen hem, ja Sandra sov =), stopp för ätande av segerglass. Trillade i säng strax efter 00.00 somnade bums.
Vakande idag och kände snabbt att ja en del sparkar på benen har tagit ordentligt,  det finns viss ömhet i min pung eller va fan sanningen är att jag är rätt öm hela jag, så jävla gött, det är känslan att producerat en vinst.
Tack Sebastian för den genomköraren det var gött.



Tack Martin och Ängelholm för en väl genomförd tävling, tack till Sportgymbutiken och Crossfit Skövde för hjälpen inför denna tävlingen. Nu ska jag sätta mig i solen och göra absolut ingenting ett par timmar, säkert med min hjärna går väl 10 min innan jag rotar någonstans.
 Länk till matchen om någon vill se spektaklet HÄR


                                                                   Ta hand om er




     
     

Kommentarer

  1. Precis kollat, smäller ju på rätt så duktigt. Frontkickarna såg ut att vara nyckeln helt klart .... Kul att se dig gå match:))

    /Anders Modin

    SvaraRadera
  2. Tack Anders, ja frontkickarna var nyckeln samt att jag rörde mig.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra