Sov riktigt bra fram till ett tiden, möttes av Maria som var hemma på lunch,mysigt. Ett par koppar kaffe senare var det dags att ta en riktigt lång promenad med Nisse kändes som jag inte sett han på ett tag, så vi gick långt och tala om livet och dess besynnerliga krokar.
Jag påmindes om att jag för ganska exakt ett år sedan vandrade samma stigar på bergsluttningarna här hemma, det var ett par månader efter att min fru lämnat mig och,  livet var inte kul på något sätt.
Det var fruktansvärt tomt, jag boxades inte, jag var utan min partner som jag levt med i 19 år och det fanns mer bekymmer än glädjeämnen i mitt liv. Ett par veckor senare så klev det in ett par leende ögon och ett klingande skratt i mitt liv och stegen jag tar på samma stig som då, är i dag  fyllda av liv och glädje.

Jag är fylld av en känsla att jag kan, inte bara boxas och vinna utan att livet är kul och är värt att leva, på riktigt leva, just här i denna stund. Vi kan inte påverka det förflutna men vi har all möjlighet att påverka vår framtid och det är det jag valt att göra, jag ska njuta av den så mycket jag bara kan.

Efter promenaden tänkte jag slappa, men så blev det fel i tankebanan igen. Det blev ca en mils löpning i det underbara vädret. Det var nog väldigt bra för mig att springa ur en del slagg från helgen jag känner mig mycket lättare i kroppen nu.
Hoppade upp på vågen med en misstanke om att jag nog vägde runt 95-96 kg efter helgens slarv med kost och förra veckans lägre träningsdos men icke 93,2 med 1 liter vatten i magen.

Har fått frågan om hur planen ser ut nu, vad krävs. Jo nu är jag klar för SM som går i Göteborg 17/5 en vinst där såklart, sen får vi se om jag får testa till landslaget och dom testerna är på Bosön 31-1/6. Om/När jag kommer med där så är det 10.000 timmar träning, par dl blod och 500 liter svett innan Em i slutet på november. Helt säker på att det kommer vara en hel del skratt och mycket svordomar på vägen, men resan är minst lika viktig som målet. Jag är säker på att det kommer bli en resa att minnas, hoppas att ni hänger med.
                           


Jag sa igår att vi skulle ha en tävling och det ska vi. Pull ups raka armar i bottenläget, hakan över stången i toppläge. Så många som möjligt på 2 min, vill ha filmbevis på alla tävlingsbidrag. Ni får kippa om ni vill.
Vinnaren får 500 g kreatin från mitt förråd det är Sportgymbutikens eget märke. Tvåan och trean ska få en puss.
Ett bidrag per person tävlingen stänger måndag kl 00.00, man får 3 gratis pull ups om man har på sig en superhjältedräkt under filmningen av sina pull ups.  
Ser mycket fram mot dessa filmer, känner ju en del riktigt grymma atleter Fröken Ek ,Fröken Christensen, Herr Khalaf mfl lets bring it on.

                                                                   Ta hand om er

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra