Bil jävlar

Siktade in mig på sovmorgon kände mig riktigt sliten igår med en djävulsk träningsvärk som var på ingående.
Nej så blev det inte, Marias bil stannar på väg till jobbet,bara att hoppa upp och åka och byta bil så barnen kom till skolan och Maria till jobbet.
Japp där stod jag med en trasig bil, får hem den och kollar lite på den med min mycket begränsade kunskap om bilar, jag hatar bilar dom ger mig ångest. Dom ska bara fungera, alltid annars är dom värdelöst skräp som inte behöver finns. Om inte allt vore så tidspressat skulle jag gå och cykla överallt jämt.

Fick iväg skiten till bilverkstan och dom lovade titta på den så snabb dom bara kan. Nu var jag utan transportmedel så att åka och handla och träna styrka på eftermiddagen fick bli laga mat, promenad med Nils och lite vila känner mig fortfarande sliten.
Planerar att göra mitt styrkepass vid åtta tiden ikväll istället, för då har nog Maria kommit hem med bilen annars får jag väl cykla.

Verkar som kroppen hoppat på gå ner i vikt tåget för trots att jag ökat upp intaget en del så fortsätter jag gå ner i vikt kommer snart att vara i min forna fullkontakt vikt.
Detta föranledde också ett litet snack med Lars om kosttillskott är mycket restriktiv eller i stort sett har jag låtit bli hela min boxningskarriär, när jag spelade amerikansk fotboll var det en helt annan femma men då vägde jag en 116-117 kg och inte speciellt mycket var fett kan jag meddela.

På den tiden var jag hel sponsrad från Dahlblads, gissa om jag var som Baloo när jag klev in i boxningslokalen första gången bra balans, stryktålig som få och skitstark.
Stod bara och vänta på att dom skulle komma tillräckligt nära för att lappa till dom, och klappa till gjorde jag,teknik nja en annan dag.
Vi arrangerade någon form av klubbmästerskap som jag skulle vara med på. Tror att jag kanske tränat ett par månader jisses vilket näsblods kalas, den matchen gick inte tiden ut om man säger så ,men kul var det.

Nu blev det ett litet sidospår jag och Lars kom iallafall fram till att lite protein extra, BCAA samt omega 3 då jag äter lite för lite fisk.
 Det blir det tillskott jag kommer använda ett tag framöver, sen blir det en utvärdering och ett nytt ställningstagande.
Min inställning speciellt för motionärer är att ni behöver inte kosttillskott om ni äter bra vanlig mat, köp något annat för pengarna men det är era pengar och eran kropp så gör som ni vill.
Elitidrottare eller som jag en gammal gubbe som tränar som han vore 22,5 år kan "kanske" behöva lite hjälp med tillskott.
Men som alltid bilda er en egen uppfattning, lär er hur det hänger ihop och framför allt lär er eran egen kropp, hur den svarar på olika kost, träningsmetoder med andra ord för kost och träningsdagbok när ni tränar med specifika mål.
Ut och krama en Ek med er nu.




                                                                        Ta hand om er








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra