Nära ögat

Tjo
Igår var det nära att denna satsning fick ett abrupt slut och jag var inte alls säker på hur det skulle bli när jag somnade igår.
Träna kickboxning och körde mitts vi var väl på 3 ronden, slog kombination och avsluta med spark i kroppen,smätt lät det i mitt vänster knä och gjorde grymt ont kunde nästan inte stödja på benet,fan fan fan nu gick korsbandet tänkte jag.
Försökte få tillbaka kraft och se om smärtan släppte om jag rörde försiktigt på det men nej ,linda hårt som fan och upp till akuten mer tankar och ganska många fula ord rörde sig i mitt huvud.

Satt på akuten ja ni vet det tar tid, skeletskada är det inte så mycket mer får man ju inte veta, annat än kom tillbaka om det inte blir bättre.
Hem mer tankar högläge, lindade knät  just då var det ju inte så mycket mer att göra. vaknade i morse och börja röra försiktigt på knät, kändes ganska ok,ömt men inte skitont.
Testar rörlighet funkar bra både böjt och utsträckt,kanske går ändå.., yes jag fixar nog detta.
Reser på mig och belastar, det funkar känner att det är ömt men inte direkt smärtsamt, testar stabilitet och det är inga problem, jävlar får nog köpa en lott idag.

Åker ner och pratar med Lars och Joel samt testar att träna ett styrkepass .mest överkropp och allt funkar bra, hoppar en del rep för att testa och ja det är ok.
Vi bestämmer att jag inte ska sparka på några dagar och skita i löpningen. Så grymt lättad !!!
Tänker lite att mina muskler och explosivitet avancerar lite fortare än muskelfästen så får nog vara lite varlig och ge dom en chans att komma på banan, är ju inte pinfärsk längre även om jag tror det vissa dagar.

Idag har jag ät dag och det är en sådan lyx när man dietat ett tag, tror inte att man kan  fatta hur underbart det är om man inte testat att dieta själv.

Jag har hittills idag grillat  revben houngsmarinerade revben ni anar inte, nästa lika bra som sex,till detta en sallad och en stor kall öl.
Ja och skagenröra mackan så klart

Jösse ska äta allt

Precis när jag ätit upp all mat och känner mig mycket nöjd och proppmätt, upptäckte jag att jag missat ett samtal var väl fokuserad på att äta, ringer upp numret, och det går till Sportgymbutiken. Jag kommer att få sponsring från dom i form av utrustning, har använt deras grejer till och från, senast var deras handmittsar med mig på VM och dom är riktigt bra, är riktigt kräsen när det gäller mittsar, en länk där ni kan kika på dom finns HÄR.
Kommer att skriva mer om det jag testar ur deras sortiment.

Tror jag ska vila lite på maten kanske spela lite gitarr, ikväll ska jag träffa gamla kollegor för lite after work, blir på Bishop Arms om någon vill komma och bjuda på en öl så lovar jag att dricka den.
Kanske blir lite sprattel med dom lurviga om andan skulle falla på, va fan när jag ändå är på bra humör kanske jag ruckar på principen inget sex före äktenskap.

Ha nu en riktigt bra fredag kväll,glöm inte att säga, jag älskar dig !! till dom ni älskar.
Imorgon är det tillbaka till diet och träning,boxning blir det för min del inga sparkar.

                                                                                 Ta hand om er.


Kommentarer

  1. skönt att knät fungerar igen blev riktigt orolig , när jag börja läsa.Du verkar må kanon, ha en skön helg pussa de dina Kram.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra