Invägningsdag

Måndag morgon är den dagen jag väger mig och noterar resultatet,för er som varit med från start så vet ni att jag starta på 99,7 kg detta är vecka 3 och jag vägde in på 96.5.
Förra veckan noterade jag 97,4 så 0,9 kg denna veckan, en rimlig och inte alltför slitsam nivå på nedgången.
Sliter inte så hårt på kroppen men jag är konstant sugen, ALLT !!!! vill jag trycka i mig winegum ,glass you name it i want it. Bara bita ihop och knapra morötter knaster, knaster.

Förmiddagspasset bestod i crossfit och vi kör fortfarande testveckor,man kan väl säga att gårdagens kortlek kändes idag, när jag skulle göra frontsguat och bänkpress.
Så jag höll mig till bra form på övningarna snarare än maxlyft. Men jag såg en del grymt bra resultat, vilka fantastiska atleter det finns på Crossfit  Skövde liten länk om ni vill kika på verksamheten  http://crossfitskovde.se/.

På Crossfit Skövde finns också mannen som håller i min fysträning allas våran Lars Thool en killen med grymt mycket kunskap på området, det ska bli så kul att se vad för resultat han kan plåga fram ur min gamla kropp. Vi kommer att jobba med axlar och höfter extra mycket, detta är ett jobbigt område för mig, fick en bunt stretchövningar idag, ser ju ut som en blandning av medeltid tortyr och vuxenfilm eller vad säger ni?
Lätt ansträngd min, syns på dubbelhakan =)

I övrigt så har dagen innehållit en intervju med Jonathan Brobergs praktikant, förlåt jag glömde ditt namn Patricia ? var en väldigt trevlig pratstund och kommer resultera i en artikel lite längre fram.

Jonathan som är Pr och informations ansvarig på svenska Budo och Kampsports förbundet fick nys om min planerade comeback och ville veta vad det var för stolleprov på gång.

Ikväll ska jag träna kickboxning, det ska bli riktigt skönt, det blir en del mitts, kontringsövningar samt en stor portion sparring.
Dags att fortsätta på dagens matprojekt köttgryta serveras med vitkål sallad jummy.
Tänkte lite på en sak som min son fråga mig om häromdagen, han sa Pappa varför pratat du med folk du inte känner ,dom tittar ju på dig som du inte är klok.

Det är sant jag pratat med folk jag inte känner eller pratar och pratar säger hej eller kommenterar något vi upplever gemensamt, väldigt ofta tittar folk på mig som jag inte vore klok och sen ler dom flesta.
Tänk att vi  blir oroliga bara av att okända människor tilltalar oss, det var inte så här när jag var liten, tråkig utveckling tycker jag.
Fast det är också väldigt härligt och hoppfullt att dom flesta ler efter en liten stund.

Så vad säger ni ska vi träna mänskligheten lite, ut och prata lite med nån ni inte känner. Värsta som händer är att ni får idiotblicken och inget svar, fast troligast är nog ett litet leende och en go känsla.
                                                       

                                                                   Ta hand om er



  •   

  •                                    

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra