Energi tjyv.

Hallå där

Livets ständiga följeslagare döden finns alltid närvarande speciellt i mitt yrke, och det är helt naturligt och inget som skrämmer mig.
Men i natt var hon närmare än vanligt, så idag känner jag mig något trött, hon har en förmåga att ta energi när man brottas med henne, försöker hålla henne ifrån sig, detta är ju en match som vi alla ska förlora eller kanske vinner beroende hur man ser på det.

Nu undrar ni kanske om jag tror på Gud, nej det gör jag inte, jag tror att vi är energi och energi försvinner inte den bara tar annan form och riktning och den styrs inte av någon allsmäktig varelse.
Det var mina två öre i frågan.

Jag planerade för ett dubbelpass idag först styrka, sen boxning men jag orkar inte riktigt så jag ska bara köra ett boxningspass,var inte oroliga jag hinner med mina pass ändå, bara en viss omprioritering-
Kommer jobba mycket med distans och snabbhet idag på mittsarna, självklart blir det lite sparring,tror vi ska lägga in några hundra sparkar också,ska bli skönt att sparka av sig lite.

Var ute och gick en sväng med ja ni vet vem, och funderade på var det underbara vädret tog vägen.

Imorgon ska jag ha en äta dag då, jag inte bry mig, utan äter och dricker det jag vill ska bli skönt,oj vad jag längtar en sak som jag verkligen vill ha som jag inte ätit på över en månad nu är en macka med Skagenröra och lite dill,gud så gott ska ta en sådan till frukost när jag kommer hem från jobbet imorgon bitti.

Skagenröra utan gott (läs ljust bröd) är inte samma sak, tycker att allt grovt bröd jag smakat är som att tugga kartong med sågspånssmak,ja ja jag vet det finns gott grovt bröd som är saftigt, kanske jag har inte hittat något som kommer överens med mina smaklökar. Så jag äter inte bröd just nu men längtar efter det så imorgon har pågenlimpan och jag date.

Är det någon som har förslag på gott bra bröd eller vill leverera hembakat så är jag inte den utan ska testa.

                                                                      Ta hand om er.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra