Den döende svanen

Hej hopp trä... usch vad tramsig jag är eller kanske bara lite trött.
Ska börja med att gratulerar Therese Gunnarsson till segern i sin proffsboxnings debut.
 KO första ronden,way to go girl.

Känner av gårdagens pass, mest i benen,trodde nog att magen skulle vara värst.
Idag är det måndag och invägningsdag, blev lite besviken, kroppen har inte släppt ifrån sig så mycket som jag trodde denna veckan.
Vågen stanna på 95,5 kg så exakt ett kilo. Det är bra, ett kilo i veckan är bra takt, så ca två veckor till på diet sen har jag matchvikten.
Då ska jag stabilisera mig på den vikten, så att jag inte behöver dieta inför match, perfa.

Starta dagen med att löpträna en härlig tur i skogen, Nils och solen som sällskap,riktigt behagligt och ganska lätt trots träningsvärken.
Vi sprang nog bortåt en mil i slutet tittade Nils på mig med ögon som sa,hörrö husse kolla in mina spiror och jämför dom med dina tranben,jag tar några bara några steg mer än dig, chilla lite.

Det var väl ungefär där som jag halkade och gjorde min alldeles egna tolkning av den döende svanen, extremt graciös med ett rövplanterande som gav utslag på richterskalan.
Nils titta på mig med blicken, ska du ränna så där fort på detta underlaget, så är det fyrtass drift som gäller PUCKO.

Så med sårad stolthet och en lätt sträckning på baksidan av mitt lår linkade jag hem. Kickträningen får vänta till på torsdag så att sträckningen inte blir värre.

Nu ska jag vila lite, jag jobbar inatt så det är dags för en gubbatimme eller två.
Vet också att jag ska få en maträtt lite senare som jag nästan aldrig lagar, men tycker är supergott.
Fiskbullar så fantastiskt gott, extra gott när sambon lagar så jag slipper.
Kommer ni ihåg att jag skulle käka lite glass igår ? Daimglass som jag såg fram mot detta, och vilket antiklimax.

Glassen var så där, isig som om den varit tinad och omfryst. Fan!!!!!!!! orka jag åka och hämta ny.,oh nej, lät jag bli att äta.
Är ni inte kloka det var ju bara lite is.

Nästa gång  ska jag ha en av dessa mums,bara lite sötsugen.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

                                                            Ta hand om er                                                                                                                        

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra