3000 m rodd vilket jävelskap

Ni som läste igår vet att jag redan då började flagga för denna ångesttripp och det var precis vad det var, längesen jag faktiskt på riktigt gruvade mig för att åka och träna.
Jag drömde till och med rodd, jösses vad jag gnäller och det var precis det jag fick säga till mig själv, ta på dig träningskläder, sluta gnäll och ge dig av.

Uppvärmning börja ana oro,lätt mjölksyra på baksidan av låren under uppvärmningen,jag har dom senaste dagarna haft lite kramp och mjölksyre tendenser kan kanske hänga ihop med dietandet vilket för övrigt går rätt ok, suget är lite bättre så mina planer på att stjäla barnens sparade godispåsar ligger just nu på is.
Planen är annars idiotsäker, sonen kommer få skulden eller ev hunden. Det kan hända att den sätts i verket senare om suget kommer tillbaka.

Tillbaka till rodden och uppvärmningen, lätt mjölksyre tendens på uppvärmningen och en ond aning om att detta kan bli jobbigt, men som alltid i crossfit boxen är det en massa positiv energi och glada tillrop så bara att spänna fast sig,500 m sen var hon där på riktigt Miss mjölksyra och den tjejen hängde fast som en väskförsäljare i turkiet.

Fram med pannbenet och kör var min tanke, det kan ju inte ta mer än 10 min så härda ut.
Och det gamla pannbenet svek mig inte jag fixa det, tog någon minut mer än tio och en grym blodsmak i munnen men så jävla gött när det var över.

Nu kan jag inte påstå att jag är så nöjd med tiden, men det ger mig en referens att slå och den ska jag nog putsa på ganska snart, trots att jag får ångest av att bara tänka på det.Har ni någon sån övning som skapar ångest men ni inte riktigt kan skita i ? Vore kul att höra om.

Sen kom Lars och berättade att han inte sovit så bra inatt utan legat och tänkt på mig .....
Av egen erfarenhet vet jag att det brukar inte bli så kul för mina elever, för det betyder att jag använt nattens timmar till att hitta på och tänka ut en massa fysövningar som dom behöver och ska göra.
Mycket riktigt Lars berättade stolt att det skulle dyka upp nya roliga övningar i min snara framtid, men som sagt känn ingen oro jag har varit i blåsväder förr.

Jag avsluta med att köra mina rörlighetsövningar och dom gjorde precis lika ont som förra gången fast det slutar ju göra ont så fort jag slutar, så bara bita ihop det blir ju bättre.

Av någon konstig andledning fick jag för mig att jag skulle köra lite brutalbänk för magen innan jag gick hem så glad i hågen kör jag igång, jag är rätt stark i magen så det var helt ok tills Lars la sig i och stack en medicinboll i händerna på mig, räta till lite vinklar.
Plötsligt blev det väldigt jobbigt, älskar att det är någon som håller koll på mig och pressar lite, så välbehövligt om jag ska komma i form, träningsvärk i magen check .

Jag avslutade kvällen med att hålla ett 2 timmarspass i självskydd med ett härligt gäng tjejer.
Vi var på räddningskolan i Skövde,jag kommer under våren hålla en del av dessa kurser så är ni intresserade hör av er till räddningskolan.
Trots att detta är ett allvarligt ämne så fanns det utrymme för mycket skratt, man blir rätt glad av att brottas lite.





                                                                      Ta hand om er.




      

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Del två av två

Låt oss reda ut detta.

Så jävla bra